Gå til innhold
  • Bli medlem

Himmeltindmassivet , Vestvågøy


HVA

Anbefalte innlegg

Var en tur på Himmeltindene idag. Starta kl,9.00 på godt bart vårføre , +11 grader og frisk bris.
Vel oppe kl , 12.30 var det forandret til +- 0 og stiv kuling, med slusj/is/skareføre.
Nedturen gikk i tildels hurtig tempo.... på "buksræva"
Tok noen bilder......

post-1002-133474416396_thumb.jpg

post-1002-133474416401_thumb.jpg

post-1002-133474416406_thumb.jpg

post-1002-133474416411_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Var ikke mye snø i Lofoten. Hvor lenge pleier skisesongen å vare der oppe?

I år har det vært lite snø :) generelt , slik at ved påsketider var sesongen over for 95% av turgåerne.

I fjor lå det på det meste 3,5 m snø oppe i fjella og da hadde jeg min siste tur 12/5 , (viser et bilde jeg tok på den turen). Så det svinger en del fra år til år.

kjiver skrev.

Flott med bilder og tur-rapporter fra enda lenger nord! Siden du gikk ned på "buksræva" gikk du vel uten ski også?

Stemmer nok det du. Kari Traa hadde nok klart å kroke seg ned på ski , mellom alt av tuer og stein som er dukket fram av snøen...... Ikke jeg . :wink::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har det vært lite snø :( generelt , slik at ved påsketider var sesongen over for 95% av turgåerne.

I fjor lå det på det meste 3,5 m snø oppe i fjella og da hadde jeg min siste tur 12/5 , (viser et bilde jeg tok på den turen). Så det svinger en del fra år til år.

Fjoråret må vel nesten regnes som et ekstremår i positiv målestokk. Litt lavere temperatur i snitt enn vanlig gjorde at all nedbøren kom som snø hele vinteren gjennom. Jeg begynte skisesongen i fjor (2004/2005) lenge før jul, og avsluttet med en fin serie toppturer på Telemarkski helt fram til midten av juni! Hadde et par uforglemmelige turer i midnattsol. :-)

Også i år har det vært et ekstremår, i negativ forstand, med hensyn til skiføre. Det startet bra med snø allerede i november, men denne regnet bort rundt nyttår, og vi hadde barmark i nesten 2 måneder! :D Det kom litt snø i mars, men på langt nær nok til å redde sesongavslutningen.

Men nå er det vel på tide å slutte å gremme seg over dårlig skiføre, og heller se fram til en fin fottursesong (og neste vinter da! :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.