Gå til innhold
  • Bli medlem

Icke-naturlig säkring på Lofoten???


Theres

Anbefalte innlegg

Jag har lust att dra till Lofoten i sommar, delvis för att klättra. Problemet är att jag inte kan säkra naturligt.

Så jag undrar över vad det finns för möjligheter då;

Hur mycket bultade ruter finns det? (alternativt ruter med enbart ett toppankare/avfirningsbult). Hvor?

Finns det några fält där man kan sätta ett toppankare (på kil) uppifrån (alltså att gå upp)? Vilka?

Hur är det med buldring? Hvor?

Finns det några bra länkar om klättring på Lofoten?

Jag vet om att det finns en bra förare som heter "climbing in the magic islands", men jag tänkte att jag skulle slippa köpa den bara för att kolla upp detta.

Jag är väldigt tacksam för alla tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg forholdsvis ny innen klatresporten, men jeg vet om noen muligheter for "sportsklatring" i Lofoten. Har ikke selv vært i Vågan (Austvågøy) og klatret, men der er miljøet forholdsvis stort og veletablert. Tror allikevel at de fleste klatrer på naturlige sikringer der.

På Vestvågøy er det etablert et par enkle sportsklatrefelt med enkel tilgang til topptaufester - de ligger på Ballstad og på Saupstad. Det er også etablert et klatrefelt av "verdensklasse" på Eggum - dette er et krevende felt med utfordringer for de fleste. Dette feltet er også boltet, men uten lett tilgang til toppfestene.

En nyttig link i denne sammenheng kan være:

http://home.no.net/forer/

Håper dette kan være til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal man utnytte Lofoten som klatreparadis så er det naturlig sikring som gjelder.

Hva med å få noen til å lære deg å sikre naturlig Theres??

Da kan jeg love deg en kjempeferie i Lofoten nemlig!!

Climbing in the magic islands er for meg ikke bare en fører for Lofoten området.

Det er også en skjønnlitterær bok som jeg kan sette meg ned med, mimre og drømme meg bort om ting jeg har gjort og ikke har gjort på disse fantastiske øyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.