Gå til innhold
  • Bli medlem

Med wobbler etter auren


can

Anbefalte innlegg

Har noken litt små wobblere som eg har hat i noken år uten å benytta dei, tenkte det var på tide. Siå eg er i ferd med å kjøpa meg ørretbombe så tenkte eg å bruka dei bak ei slik bomba, tenkte kanskje ei bomba på 15-20 gram for å ha litt vekt er i hovedsak tiltenkt på fjellet. Men bør eg benytta flytande eller intermediate ørretbomba og samme med wobbleren bør den flyta eller søkka. Tenkte eg kunne spørra iverfall, går vel ann og fiska med kun wobbler og da men da bør den vera litt tyngre enn dei som eg har vil eg tru noken som har noken tips å komma med. Drive på å lese meg opp på fisking for tida både med makk, flue og wobbler og da dukka det opp noken spm etter kvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste litt om ørretbombe og da fann eg faktisk sida du linka tl Svandal, er vistnok ein ny type veit ikkje om det blir den eller den tradisjonelle men skal uansett kjøpa intermediate eller dersom det finne slow intermediate da viss eg går for den vanlige typen. Trur eg kjøpe meg ein så stor countdown som mulig for å få mest mulig vekt å hiva med, dei små har eg jo fra før og kan bruka med ei ørretbomba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Svandal skrev:

Bruk Intermediate eller "slow Intermediate"med fortom på ca 2m(ca stanglengden). Kjøpte selv nettopp en flyt og en synk inno bombarda. Tok vel 4 dager fra jeg bestilte til de lå i postkassen. skal prøve dem på fjellet om en uke med små wobblere.

http://www.bombardashop.com/default.asp

Jeg leste et innlegg tidligere vedrørende Inno-bombarda der det ble klaget over at knuten/sena ble slitt i den enden der du fester fortommen på grunn av denne ble festet rett i "plasten" uten ring eller svivel. Er det noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dybben skrev:

Jeg leste et innlegg tidligere vedrørende Inno-bombarda der det ble klaget over at knuten/sena ble slitt i den enden der du fester fortommen på grunn av denne ble festet rett i "plasten" uten ring eller svivel. Er det noen som har erfaringer med dette?

Har også lest om dette. Skal teste dem på fjellet neste uke, men blir nok å knytte sena direkte på bomberen. Kan gi en tilbakemelding på hvordan det gikk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Svandal skrev:

Har også lest om dette. Skal teste dem på fjellet neste uke, men blir nok å knytte sena direkte på bomberen. Kan gi en tilbakemelding på hvordan det gikk :)

 

Flott om du gir tilbakemelding på dine erfaringer med Inno :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg laga meg ei aldri så lita handleliste fra skittfiske til sommarens fisking:http://www.skittfiske.no/kasse/handlevogn Har ein del slukar og spinnare samt noken ørretbomber fra før, eg har i det heile tatt ein god del fra før som eg ikkje har brukt. Gøtten eller snøre som dei fleste her inne sikkert sei er som fortom til fluedupp samt ved fiske med makk og dupp, bunnmeite og sånt viss eg kjem meg til med det. Blir noken kr av det og så kjeme vel frakta og, men det koster i dei fysiske butikkane og men fyr gjerne laus viss de veit ein plass det er billigare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.6.2016 at 18.57, Dybben skrev:

Jeg leste et innlegg tidligere vedrørende Inno-bombarda der det ble klaget over at knuten/sena ble slitt i den enden der du fester fortommen på grunn av denne ble festet rett i "plasten" uten ring eller svivel. Er det noen som har erfaringer med dette?

Hei var jeg som skrev det , kan anbefale inno bombarda på det varmeste. den blir ikke slitt problemet mitt var at jeg ikke fant en god nok knute i starten når jeg bruker fluorcarbon som forfang. har ikke problemer at den sliter seg på bombardaen. og jeg bytter så pass ofte forfang at det aldri vill bli noe problem. Eneste jeg ikke har funnet ut enda er en rask ok måte og bytte flue på forfanget. Når jeg må knyte ny knute hele tiden på hver flue så blir forfanget kortere og kortere hehe. Ellers er Inno bombarda den beste jeg har testet , neste naldri oppheng :) løp og kjøp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.