Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Svalbard High camp 3 vs Fjellheimen X-Trem Camp


Northlight

Anbefalte innlegg

Heisann. Har tenkt til å kjøpe ett helårstelt. og jeg har tenkt å kjøpe Fjellheimen X-Trem Camp 3 eller Helsport Svalbard High 3 camp. Er max 2 personer som skal bruke det.
Er klar over at begge er litt tunge å ha i sekken. men planlegger å kjøpe ett lettere sommertelt neste år.
ser at svalbard veier litt mer. men burde jeg gå for det uansett? det som også er viktig at at teltet tåler en storm vinterstid hvis man skulle være uheldig. Fjellheimen x-trem er jo tunneltelt. hvordan vil det klare seg? fordeler/ulemper på noen av teltene?  ser også at fjellheimen x-trem har 2 innganger noe som sikkert kan være kjekt.

svalbard_high_3_c_b.jpg

fjellheimenextrem.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har sett på Svea3 og :)  det veier ca like mye som svalbard high 3 camp.  ikke lett å velge av de 3 teltene.... :) 
svalbard har lengst liggelengde ser jeg. 240 cm. og det er vel litt mer stabilt  i skikkelig uvær.. Mens svea har 2 innganger og 2 bagasjerom.
og som du sier borgern at det har rette endevegger:)  x-trem 3camp er det letteste av de 3 teltene, og det er jo selvfølgelig bra. 2 innganger  i det og. er vel det som går
fortest å sette opp .MEN så har du det med at taket skråner veldig ned ved føttene på det teltet.....
takk for tipset. men syns teltene ser tøffere ut i rød/gul.  Man ser det jo lettere  og.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.