Jump to content

Helsport Svalbard High camp 3 vs Fjellheimen X-Trem Camp

Recommended Posts

Posted

Heisann. Har tenkt til å kjøpe ett helårstelt. og jeg har tenkt å kjøpe Fjellheimen X-Trem Camp 3 eller Helsport Svalbard High 3 camp. Er max 2 personer som skal bruke det.
Er klar over at begge er litt tunge å ha i sekken. men planlegger å kjøpe ett lettere sommertelt neste år.
ser at svalbard veier litt mer. men burde jeg gå for det uansett? det som også er viktig at at teltet tåler en storm vinterstid hvis man skulle være uheldig. Fjellheimen x-trem er jo tunneltelt. hvordan vil det klare seg? fordeler/ulemper på noen av teltene?  ser også at fjellheimen x-trem har 2 innganger noe som sikkert kan være kjekt.

svalbard_high_3_c_b.jpg

fjellheimenextrem.jpg

Annonse
Posted

Jeg ville tatt en titt på Svea3 også. Det har inngang i begge ender og rette endevegger i innertelt. Veier vel ikke noemer en Svalbard 3 high.

ligger et Svea 3 i outlet på Helsport.no nå til 5995,-. Riktignok grønt.

Posted

Ja har sett på Svea3 og :)  det veier ca like mye som svalbard high 3 camp.  ikke lett å velge av de 3 teltene.... :) 
svalbard har lengst liggelengde ser jeg. 240 cm. og det er vel litt mer stabilt  i skikkelig uvær.. Mens svea har 2 innganger og 2 bagasjerom.
og som du sier borgern at det har rette endevegger:)  x-trem 3camp er det letteste av de 3 teltene, og det er jo selvfølgelig bra. 2 innganger  i det og. er vel det som går
fortest å sette opp .MEN så har du det med at taket skråner veldig ned ved føttene på det teltet.....
takk for tipset. men syns teltene ser tøffere ut i rød/gul.  Man ser det jo lettere  og.