Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store hva ser du på youtube tråden


Lar5

Anbefalte innlegg

Kanskje mest for de av oss som har litt interesse  av sykling. Men Iohan Gueorguiev er en av de beste formidlere av lange sykkelturer på nettet. Det han viser her 

 får min kommende kryssing av Nordmarka til å fortone seg som den reneste fest. Formidlet med en ro og lunhet jeg aldri kommer i nærheten av. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 hours ago, rayun said:

Kanskje mest for de av oss som har litt interesse  av sykling. Men Iohan Gueorguiev er en av de beste formidlere av lange sykkelturer på nettet. Det han viser her 

 får min kommende kryssing av Nordmarka til å fortone seg som den reneste fest. Formidlet med en ro og lunhet jeg aldri kommer i nærheten av. 

 

Virkelig en helt han fyren her! Vært utrolig kult om han kom til Norge. Tror kanskje han hadde blitt skuffet da over gjestfrihet da? 😂 Nopun intended! Men den reisen han har hatt gjennom sør Amerika det får man virkelig utpå sofa eventyr ❤️ ❤️

Jeg så hele reisen hans i januar da jeg hadde det som mørkest i året. Og videoene hans fikk meg ut av sofaen og ut for å trene for NPL som jeg skal gå i år 😊🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nettopp sett den nyeste videoen til MyOwnFrontier, denne gang fra Yosemite.
Fantastisk flott natur, akkurat slik jeg liker det. Blandig av fjell, vann og utsikt, blandet med åpen skog der man ikke får en klaustrofobisk følelse.
Begynte å klø litt i turlysten nå..... Deler av søndagen kommer vel til å gå til å se flere av filmene fra denne kanalen :)

 

Endret av Kristian J. Vabø
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser på den nye fiskekonkurranse-serien til Hooked.no - Battle of Arctic!
De to første episodene er Abbor og Gjedde, ikke så interesant for min del men kjekt å se. Men i dag er episode nr 3 ute som jeg har ventet på, nå er det ørretfiske i Nordmarka :D

Spilleliste med alle tilgjengelige episoder: 
https://www.youtube.com/channel/UCptWt_yQoO22QtZZme0efrA

Ørretbattle(ep.3):

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har tittet litt på kanalen Teton Observer. Han går CDT i år og filmer mens han går. Korte snutter på fra 2 til 5-6 minutter. Ser ut som at han har kamera festet til en lang stang som er transparent, men som vi av og til kan se skyggen av på bakken. Kamera svinger rundt på toppen av stanga slik at han hele tiden veksler mellom å filme terrenget bak, foran og til sidene. Spesielt, og fint å se på. Får et godt inntrykk av landskapet han går i. Ikke som fra en drone høyt der oppe, men litt høyere opp enn "normal" kamerahøyde.  Driver  ikke med foto og film selv, så har ikke "fagterminologien" for dette eller navn på utstyret han bruker. Mulig det er helt vanlig. Mulig det er helt nytt. Vet ikke, men ser nå på.... :)

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, zimwalker skrev:

Har tittet litt på kanalen Teton Observer. Han går CDT i år og filmer mens han går. Korte snutter på fra 2 til 5-6 minutter. Ser ut som at han har kamera festet til en lang stang som er transparent, men som vi av og til kan se skyggen av på bakken. Kamera svinger rundt på toppen av stanga slik at han hele tiden veksler mellom å filme terrenget bak, foran og til sidene. Spesielt, og fint å se på. Får et godt inntrykk av landskapet han går i. Ikke som fra en drone høyt der oppe, men litt høyere opp enn "normal" kamerahøyde.  Driver  ikke med foto og film selv, så har ikke "fagterminologien" for dette eller navn på utstyret han bruker. Mulig det er helt vanlig. Mulig det er helt nytt. Vet ikke, men ser nå på.... :)

Dette er bruk av 360-graders-kamera. Stangen som kameraet er montert på blir fjernet i redigeringen. Mer info her: https://nrkbeta.no/2019/06/27/hae-hvordan-har-de-filmet-dette-svever-kamera/

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
20 timer siden, HviteVarde skrev:

Erik Normark https://www.youtube.com/user/fagelguiden

Men favoritten er Erik Normark. magiske tur filmer, med kvalitet uten like. !!

Blitt min store favoritt og, spesielt etter at jeg fikk meg 4K-Tv.. Lyd og bilde av ypperste kvalitet, samt at han får med en ro i filmene sine som svært få andre får til.

Dog har jeg blitt så påvirket at jeg skal nå handle meg et Trangia Triangle til uka :whistle:
Ser at den egner seg bra når man bare vil ha det enkelt og har godt tid, uten støy fra gassbrenner osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kristian J. Vabø skrev:


Dog har jeg blitt så påvirket at jeg skal nå handle meg et Trangia Triangle til uka :whistle:
Ser at den egner seg bra når man bare vil ha det enkelt og har godt tid, uten støy fra gassbrenner osv.

Og da bestilte jeg også det. :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2019 den 15.13, Kristian J. Vabø skrev:

Dog har jeg blitt så påvirket at jeg skal nå handle meg et Trangia Triangle til uka :whistle:
Ser at den egner seg bra når man bare vil ha det enkelt og har godt tid, uten støy fra gassbrenner osv.

Derfor jeg ofte fortrekker spritbrenner! Trangia Triangle er billig og grei den. Om lommeboka tillater det anbefaler jeg dog en Firebox Nano. Men, for holde meg til trådens tema, denne ser jeg på nå www.youtube.com/watch?v=73kDaGvOe_A  (he he) . Titter av og til innom kanalen hans www.youtube.com/user/fireboxstove/videos for se om han har kommet med noe nytt. Men altså bare av og til innom, for jeg blir litt lei av å se på nye klipp som bare viser at han koker og steker på sine Firebox stoves. Jeg vet jo at jeg kan lage mat på de! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2019 den 1.03, zimwalker skrev:

Trangia Triangle er billig og grei den.:)

Men dårlig vindskjerning (flammen under kjelen blåses bort).

Jeg fikk aldri trangiabrenneren til å virke. Kokte alltid spriten, slik at den brente voldsomt og kraftfullt, ble dermed fort tom og klarte aldri å koke opp en liter vann 🤷‍♂️
(Rødsprit, rødsprit pluss vann, bioethanol. Samme resultat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.