Gå til innhold
  • Bli medlem

Billige lette telt fra sport Outlet


Caly

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ute etter et telt(3manns). Og ut sett de har ett på Sport Outlet til 2000. De fører dette som Vikafjell ultralett.

Da dette merket er helt ukjent for meg, blir jeg naturlig skeptisk med en gang. Så, lurer på om noen har erfaringer med teltet? Evt. Andre telt fra Vikafjell

 

Finner foresten mistenksommt like telt på eBay til nesten halve prisen. Men hvem vet om det er samme produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpt selv nå nylig et superlett telt fra Friluft123, 1,5kg tomannstelt kr 1499,-   Gikk til innkjøp pga en spesifikk tur og tenkte at prisen er så lav at det er verdt et forsøk, da de teltene jeg har er vesentlig mye tyngre og mye mye dyrere! Men til min enorme overraskelse ser dette teltet ut til å holde en veldig høy kvalitet, ripstop duk, 5000mm vannsøyle, dobbelbunnduk (10000mm vannsøyle), ekstremt lette å sette opp med gode løsninger. Forsterkede hjørner og gode sømmer, så alt i alt tror jeg ikke en finner en bedre løsning for lettvekter telt til en slik pris....

http://www.123friluft.no/friluft/telt

Men har ikke fått prøvd det skikkelig ut enda, skal avgårde på langtur neste uke. Da blir det nesten 14 dager hvor det skal få prøvd seg, men er temmelig trygg på at det skal innfri hva enn som måtte komme ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg jobber på Sport Outlet, så jeg kan prøve å svare på spørsmålet ditt. 

Vikafjell er MX-Sport sitt eget merke. De som eier Sport Outlet har eid flere MX-Sport butikker i bergensområdet i ca 20 år. De importerer disse teltene på vegne av MX-Sport og Sport Outlet. Som med ekstremt mange andre produkter fra veldig mange leverandører innen klær, hvitevarer etc så er det mange importører som kjøper identiske produkter under forskjellige merkenavn(gjerne med marginale forskjeller i artikkelnr).

Fordelen med dette teltet er jo at du får bedre spesifikasjoner enn med et tilsvarende(pris) telt fra en mer kjent leverandør.

Som med alt annet så er det meste halv pris når du finner det på Ebay. Dette pga at det enda ikke har blitt importert til Norge, med alt det medfører av toll(inkl gebyr) og moms. I tillegg til at ved å kjøpe teltet i en fysisk butikk i Norge så er det et ledd ekstra på verdikjeden, men det garanterer ihvertfall at du får et "autentisk" telt og at du slipper å sende teltet til Kina om du skulle ha noen reklamasjoner på det.

Håper dette har hjulpet mtp å få et mest mulig riktig beslutningsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ang. merker osv.

Finner ikke noen direkte link til det aktuelle teltet, men det er på side 11 i denne avisen: https://issuu.com/sportoutlet.as/docs/so_ny__pning_fellesavis_24sider_16-

Ligner veldig på de borgen linket til, men er noe forskjell på vannsøyle på bunnduk og ytterduk. Til den prisen er det fristende og gi det en sjangs, da det ikke er snakk om turer i eksteme forhold. 

Hva burde vannsøylen i bunnduken være for at den ikke skal ta inn vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanligvis ikke vanntetthet som er utfordringen med de rimeligste teltene, men ventilasjon. Man blir like våt og kald av dårlig ventilasjon. Eller kokt. Se etter store ventilåpninger som gjør det mulig å sette gjennomtrekk i teltet. Er det mulig å stenge myggen ute og likevel lufte?

 

Endret av qwer993
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anskaffet meg rett fra Kina via Aliexpress for ett år siden. Er fornøyd, så det er lettere å liste det jeg har å utsette: burde vært egen lufting, ble litt kondens den ene gangen jeg brukte det på -2-0C. Ikke fortelt som sådan. PLass til 2 som kjenner hverandre godt, men anser det som enmanns telt evt som jeg: 1 + hund.

Ellers: det er 100% identisk med ett Big Agnes telt og den grå har bedre (lettere og tettere) ytterstoff enn de andre fargene og koster da noe mere.

F.eks:
http://www.aliexpress.com/item/DHL-free-shipping-NatureHike-2-Person-Tent-210T-Plaid-Fabric-Tents-Double-layer-Camping-Tent-Outdoor/32560627462.html?spm=2114.01010108.3.1.N5ssbA&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_2_10017_10040,searchweb201603_2&btsid=556a8755-46ad-4b9b-b730-d398f79b7ac4 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På 21.6.2016 den 7.46, Bragvin skrev:

Kjøpt selv nå nylig et superlett telt fra Friluft123, 1,5kg tomannstelt kr 1499,-   Gikk til innkjøp pga en spesifikk tur og tenkte at prisen er så lav at det er verdt et forsøk, da de teltene jeg har er vesentlig mye tyngre og mye mye dyrere! Men til min enorme overraskelse ser dette teltet ut til å holde en veldig høy kvalitet, ripstop duk, 5000mm vannsøyle, dobbelbunnduk (10000mm vannsøyle), ekstremt lette å sette opp med gode løsninger. Forsterkede hjørner og gode sømmer, så alt i alt tror jeg ikke en finner en bedre løsning for lettvekter telt til en slik pris....

http://www.123friluft.no/friluft/telt

Men har ikke fått prøvd det skikkelig ut enda, skal avgårde på langtur neste uke. Da blir det nesten 14 dager hvor det skal få prøvd seg, men er temmelig trygg på at det skal innfri hva enn som måtte komme ;) 

Hva heter teltet? (Lenken viser til hele teltsiden...) Holdt det mål på den lengre turen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, fjelldilla skrev:

Hva heter teltet? (Lenken viser til hele teltsiden...) Holdt det mål på den lengre turen også?

Hei.

Heter Cloud 2 Ultra light. Teltet har holdt mål hele forrige sesong, og skal tas i bruk igjen straks ;)  Det holder bedre plass en jeg hadde trodd også, ligger 2 pers og hund inni på samme tid, sekken ligger ute med regntrekk da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bragvin skrev:

Hei.

Heter Cloud 2 Ultra light. Teltet har holdt mål hele forrige sesong, og skal tas i bruk igjen straks ;)  Det holder bedre plass en jeg hadde trodd også, ligger 2 pers og hund inni på samme tid, sekken ligger ute med regntrekk da. 

1000 takk! Leser at både bunn og ytterduk har vannsøyle 5000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.