Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips til ny sekk


Anbefalte innlegg

Jeg har en Bergans Powerframe 130+ sekk, men jeg er ikke 100% fornøyd. Jeg leter etter en sekk på 110 - 130 liter som har klargjort for Camelbak og lommer på hoftebeltet, OG at man strammer hoftebeltet ved å dra reimene fremover, og ikke bakover som det er på Powerframe-sekken. Har sett på Bergans Alpinist 130 liter. 

Noen som har et hett tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hvor mange kilo du normalt skal bære i den. Du har f.eks Osprey Xenith 105. Den har Camelback og lommer på hoftebeltet. Egenvekt på den er ganske lav sammenlignet med mange andre sekker i den størrelse. Er du på vekt inntil 20-25 kilo er den fin, over det ville jeg hatt en mer robust sekk. F.eks alpinist som du nevner. Bruker selv Norrøna Recon Pack til tyngre last selv. Solid, god å bære og tåler mye vekt. Den har ikke egen lomme til camelback men har åpning gjennom snølås og fester på skulderreim. Posen lgges da oppå resten av oppakning i sekk. Noe jeg ofte gjør uansett da den ikke blir så lett klemt de som i en vertikal lomme med fullpakket sekk. Men Recon har ikke hoftelommer. Mulig det går å montere nlen, aldri sjekket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både Osprey Xena 85 og Bergans Alpinist 110. Likar båe, men dei har jo ulike bruksområder. Ospreyen er lettar men toler noko mindre belastning. Alpinisten har, til tross for at den er anatomisk, nesten ubegrensa lastekapasitet (synes eg) men har jo litt eigenvekt.

Den siste har heller ikkje lommer på hoftebelte, men har ein del andre fester og D-ringar der ein kan modde seg lommer sjølv. Eg sett pris på å kunne feste speilrefleksen på skulderreimane og få bære den på brystet mellom anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.