Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke tømmerrenner kan padles? (Femunden - Røros)


Anbefalte innlegg

Skal padle fra Femunden til Røros om 2 uker og lurte på følgende:

- Hvilke av de 4 tømmerrennene kan padles? Ser at på offisielle turguider blir kun den første tømmerrenna nevnt som mulig å padle, mens man må bære kanoen forbi resterende 3. Etter derimot å ha sett litt filmer på youtube virker det som det er flere av tømmerrennene som kan padles. Noen erfaringer?

Kanoen som skal brukes er en Hasle 530

 

Om du har noen andre tips og triks til turen så er det bare å skrive de inn ;) Takker for svar

Endret av Vestlendingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi padlet kun den første. Den etter lortholsbua var for smal for min ally Dr 18. En av de hadde ett realt drop også. Den siste ti ferragen var alt for liten.

 

Hørte fra noen på lortholsbua at det hadde var en del bading det etter de som prøvde tidligere på dagen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har sett film på youtube at både kalvrenna (fra kalven til lorthølet) og lorthølrenna (fra lorthølet til litj-langtjønna) blir padlet med kano, og litjrenna (fra litj-langtjønna til rundtjønna) blir padlet med kajakk. Mulig det er viktig med god vannføring. Har ikke prøvd selv enda, men har både kano og kajakk, så blir nokk en tur på meg og etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Løfter tråden siden det er ny padlesesong 😉 Har også sett YouTube snuttene (ledd godt av den ene). Første renna, slik jeg ser det, er bred og fin, nærmest en lazy river å regne. Myk start. Det jeg tror er den andre (den snutten jeg har ledd mest av med 2 trøndere som får seg en overraskelse) ser ut som den kan padles med kano ved høy vannføring (aldri vært der og kjenner ikke til om det er glatt bunn i renna eller om det er noen steiner der). De 2 neste har jeg skjønt må bæres forbi. Det er uansett ikke langt. 

Tenker på å ta denne turen på sensommeren. I utgangspunktet med kanoen, Ally 16,5DR. Noen som kan råde eller fraråde meg dette? Har også en Packraft (Alpacka Mule - XL) som kan brukes i stedet. Kjenner styrken/svakheten til begge, og uansett blir det en fin tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.