Gå til innhold
  • Bli medlem

Børgefjell i slutet av Juni


Litagomelk

Anbefalte innlegg

Hej min norska vänner, 

Nästa helg 24-25/6 är det midsommarafton och då tänkte jag eventuellt bege mig mot Børgefjell för fiske. Eller rättare sagt till Orvassdalen. Det är förstås tidigt på året men sommaren är tidig i mitten av Jämtland  och det borde den även vara i Børgefjell. Jag hoppas att någon här har indikationer på snösmältning/vattenstånd(i å) i sydöstra delarna av Børgefjell?

Tack på förhand, 


//Tobias 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
42 minutes ago, Litagomelk said:

Hej min norska vänner, 

Nästa helg 24-25/6 är det midsommarafton och då tänkte jag eventuellt bege mig mot Børgefjell för fiske. Eller rättare sagt till Orvassdalen. Det är förstås tidigt på året men sommaren är tidig i mitten av Jämtland  och det borde den även vara i Børgefjell. Jag hoppas att någon här har indikationer på snösmältning/vattenstånd(i å) i sydöstra delarna av Børgefjell?

Tack på förhand, 


//Tobias 

http://www.senorge.no/ viser snømengde:)  100% er det nok ikke men det har stemt veldig bra de gangene jeg har vør der oppe. God tur! Orrvass Snø.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Børgefjell i slutten av juli i fjor (600-700moh). Da var det fortsatt mye is på vannene, nær 0oC i elvene. Ikke antydning til fisk, selv om vi fisket hver dag i en uke. Stor risiko for bomtur med andre ord når du skal dra så tidlig. Tror sjansene faktisk ville ha vært bedre hvis du oppsøker de høyereliggende vannene og fisker på isen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel laaaangt tidligere vår/sommer i Børgefjell i år enn hva som var tilfellet i fjor sommer (kan vel knapt sammenlignes vel???). Orvassdalen er helt sikkert farbart sist i juni. Hadde jeg bodd litt nærmere hadde jeg tatt turen da i allefall! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.