Gå til innhold
  • Bli medlem

3 dagers tur Jotunheimen


Scorn

Anbefalte innlegg

Hei,

Samboeren og jeg vurderer en "enkel" tre dagers tur i Jotunheimen i sommer.

Foreløpelig plan ser slik ut:

Dag 1:

Kjøre til Bygdin Fjellhotell.
Parkere bil Bygdin Fjellhotell.
Topptur Synshorn (http://www.ut.no/sted/5.153241/)
Overnatte Bygdin Fjellhotell.

Dag 2:

Båt fra Bygdin til Eisbugarden kl. 0915.
Fremme Eidsbugarden kl. 1100.
Lunch Eidsbugarden.

Båt til Torfinnsbu kl. 1240.
Fremme Torfinnsbu kl. 1340.

Gå til Gjendesheim via Svartdalen (http://www.ut.no/tur/2.8397/)

Fremme Gjendesheim?
Overnatte Gjendesheim.

Dag 3:

Alt 1:
Båt fra Gjendesheim til Gjendem.

Alt 2:
Båt fra Gjendesheim til Memburubu.
Gå Besseggen fra Memburubu til Gjendem (http://www.ut.no/tur/2.12453/

Buss til Bygdin hvor bilen står parkert.

--

Er dette en realistisk plan? Tenker da mest på om vi kommer frem til Gjendesheim før sent på kvelden på dag 2. Vil ikke stresse.

Trenger man sovepose til denne turen eller holder det med lakenpose?

Er det trygt (ingen verdisaker osv i bilen) å la bilen stå på Bygdin?

Trenger man ta med noe mat? Bortsett fra litt niste og andre småting?

Av drikke, holder det med en vannflaske som man fyller på ved behov?

Hvor ofte går det buss fra Gjendem til Bygdin?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 13.6.2016 at 21.20, Scorn skrev:

Hei,

Samboeren og jeg vurderer en "enkel" tre dagers tur i Jotunheimen i sommer.

Foreløpelig plan ser slik ut:....

 

Planen deres virker overkommelig.

Uproblematisk å la bilen stå ved Bygdin. Kan høre med hotellet der, de pleier å ta en liten avgift for å stå på deres parkering. Mat/kaffe fikser du på hyttene innover, dere trenger ikke mer enn lakenpose og så lenge det ikke kryr av lemen i fjellet så ville jeg fylt flasken i fjellet. Buss går ofte i sesongen, men sjekk jvb.no eller spør på Gjendesheim. Skulle man komme inn sent på en tirsdag så kan man evnt spørre betjeningen om å få haike med i taxien, de drar ofte på "Super-Tirsdag" på Beitostølen (lite tips).

Bare å krysse fingrene for godt vær.

Endret av CarlHenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Bygdin som utgangspunkt for tur i Jotunheimen selv, og det funket meget bra. Vi parkerte på en åpen grusplass på høyre side av veien over brua rett etter hotellet og teltet der. Sparte penger og kunne legge telt, soveposer og liggeunderlag i bilen før vi tok båten innover.

Jeg antar du mener at dere skal gå fra Torfinnsbu til Gjendebu, ikke Gjendesheim? Om ikke vil jeg anbefale det på det sterkeste. Gjendebu er en av de triveligste betjente hyttene jeg har vært på. Går man fra Gjendebu til Memurubu får man med seg Bukkelægret som - etter min mening - er en vel så fin tur som Besseggen. Fra Gjendesheim går det jo rutebuss i sesong, og Valdres ekspressen hele året, til Bygdin. 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte bilen ved gjenesheim og tok heller bussen til bygdin ved turstart så jeg slapp å tenke på busstider ned fra Besseggen. Ulempen er selvsagt at det vel koster noe mer å parkere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landsem
1 time siden, Anders Anton skrev:

Har hatt Bygdin som utgangspunkt for tur i Jotunheimen selv, og det funket meget bra. Vi parkerte på en åpen grusplass på høyre side av veien over brua rett etter hotellet og teltet der. Sparte penger og kunne legge telt, soveposer og liggeunderlag i bilen før vi tok båten innover.

Jeg antar du mener at dere skal gå fra Torfinnsbu til Gjendebu, ikke Gjendesheim? Om ikke vil jeg anbefale det på det sterkeste. Gjendebu er en av de triveligste betjente hyttene jeg har vært på. Går man fra Gjendebu til Memurubu får man med seg Bukkelægret som - etter min mening - er en vel så fin tur som Besseggen. Fra Gjendesheim går det jo rutebuss i sesong, og Valdres ekspressen hele året, til Bygdin. 

God tur!

Det er verdt å merke seg at Gjendebu er plaget av tyveri fra gjestene. Pass godt på sakene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.