Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain Hardwear Optic Vue 3.5 eller Exped Orion III Extreme


JohanS

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe telt til å bruke f.eks. på Finnmarksvidda sommerstid sammen med to barn på fire år, men også til å bruke selv ved andre tilfeller. Jeg ønsker et stødig telt med bra takhøyde, fungerende ventilasjon og som tåler vær og vind. Studerte først Exped Orion III Extreme og flere Hilleberg telt, og blev interessert i Orion som jo fått mange gode omtaler. Men så leste jeg nå mye godt om det billigere Mountain Hardwear Optic Vue 3.5. Spørsmålet er hvis Optic Vue er utstyrt også med myggnettingdører, slik at man med myggnetting dørene kan ventilere og nyte vyen i nordlige breddgrader også på sommeren? Optic Vue virker og få gode omtaler om vanntetthet, men hvordan står den i kraftig vind?

Tenker at Optic vue må være et godt kjøp hvis det står stødig, har normal ventilasjon og myggnettingdører i tillegg til de "vanlige" dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Jodå, Exped har myggnettingdører. Jeg kanskje formulerte spørsmålet litt rart, men det jeg lurte på var om Optic Vue også har det. Det har vært vanskelig å finne info om akkurat det, men det virker som at Optic Vue ikke har nettingdører men noen mindre nettingvinduer på dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Pluvio said:

Kjøpte et MHW Optic Vue på Teltdagen 2016 hos Sportnett i helgen, og kan bekrefte at dette har myggnettingdører. 

Må man sette opp innerteltet først, og så legge ytterduken over, eller kan det settes opp samlet slik at innerteltet ikke blir vått når det regner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

57 minutter siden, Pluvio skrev:

Kjøpte et MHW Optic Vue på Teltdagen 2016 hos Sportnett i helgen, og kan bekrefte at dette har myggnettingdører. 

Det høres jo bra ut at det har nettingdører.:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kjøpt Optic Vue. Ble litt overrasket over designendringen på den store døren, som nå har glidelås "midt på" ,i overgangen mellom fargene, istedenfor i front. Noen som kan forklare denne endringene? Er det for lettere å få tilgang til pakning, som oftest legges lengst inn i forteltet (under grønn/blå) ? Details...

1. https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT9JJHPZ2fLT-0UgAZhzsLJ4vUz_2DzbaPB6VzI1swxFG_U1Wgv

2. https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSyi-yX-hG8VsSm3iamt7sorP-yrzAsz-Pc4b16VxeivZvamlI5ew

Endret av Nicon
Linker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.