Gå til innhold
  • Bli medlem

Galdhøpiggen/Glittertind


Inglu

Anbefalte innlegg

Annonse
Den ‎12‎.‎06‎.‎2016 at 19.09, Inglu skrev:

Hei,

Noen som har gått topptur til Glittertind eller Galdhøpiggen i det siste?

Skal oppover ca 6-7. Juli og har veldig lyst til å ta en topp eller to mens jeg er i området! Juvasshytta blir utgangspunktet i så fall! 

 

Galdhøpiggen fra Juvasshytta er enkle greier, men går over bre. Det går tur med "fører" over breen og til toppen, det er bare å melde seg på.

(Du blir ikke alene.)

Både Galdhøpiggen og Glittertind kan nås - uten å gå over bre - fra Spiterstulen.  Hvordan snøforholdene er nå, (antakelig snø noen plasser) og om 3-4 uker er det vanskelig å uttale seg om. Det  avhenger av været...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ser ut som det har gått mye snø fra webkameraet på Spiterstulen om du tenker å gå galdhøpiggen derfra. Jeg gikk der tidlig i sesongen ifjor, masse snø og det var gull! Husk plastpose eller rumpeakebrett så du ikke blir så kald og bløt i rumpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg gikk Spiterstulen - Galdhøpiggen for noen dager siden, og det var snøvær de siste to timene på vei opp. Greit med snø var det også, litt "slushete" men vi rant en del på rumpa nedover for å spare tid på nedfarten :) Turen fra Juvasshytten hvor man går i lenke over breen med 40 andre folk så vi på avstand, og det så litt kjedelig og lite krevende ut.

Som nevnt over ville jeg faktisk tatt med med rumpeakebrett. Gikk fint å renne på goretexen men man får definitvt mer fart med akebrett! Ikke veier det mye heller.

Endret av gin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.