Gå til innhold
  • Bli medlem

Nervøs fersk eier, av ny Ally kano


Kenngu

Anbefalte innlegg

Har fått meg en ny og første Ally kano fra xxl. Jeg er alltid forsiktig med utstyr, og enda mer når det er nytt. På mitt verste er jeg når det er nytt, og koster endel. Jeg kan trygt si at jeg var på mitt verste da jeg fikk Ally'en. Så i dag prøvde jeg min første montering av Ally kanoen. Jeg venta faktisk på en overskyet dag, siden bruksanvisningen sa ved første montering med direkte sol vil gjøre monteringen trangere. Det eneste jeg rakk å gjøre før sola kom, var å pakke ut alle delene og sette sammen innenbodspanten. Så kom sola og da, bestemte jeg meg for å heller sette sammen den en annen dag med hjelp av bror (siden det også var anbefalt). Da jeg dro innenbodspanten fra hverandre glapp plutselig to deler fra hverandre. Altså vaieren som skal holde spalten sammen. Når jeg titter inn i spaltene så ser jeg liksom ingenting som disse pinnene kan klore seg fast til. Ser liksom bare ut som de har blitt stappet inn. Fikk litt panikk, siden det ikke var noe særlig hardt jeg dro og den er helt fabrikk ny. Så ble jeg stående der litt paff, og veldig nervøs. Er dette vanlig? Er jeg nervøs for ingenting? Eller er denne innenbodspanten defekt?

IMG_1610.jpgIMG_1611.jpgIMG_1613.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok en liten produksjonsfeil. Sikkert problemfritt å få fikset. Har hatt min Ally i 17 år nå og festene sitter fortsatt på plass alle sammen. Ståltråden som holder delene sammen har imidlertid begynt å ruste og har brukket flere steder se siste årene, antageligvis pga mye bruk i saltvann. Kan nok være en fordel å skylle spantene godt etter bruk i sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som esw er inne på så er nok dette en garanti sak. XXL fikser nok dette. Når du skal montere Allyen første gang kan det være en prøvelse. Hvis du ikke har lest om dette på Forumet så har du mange tips til gode. Jeg er litt som deg, veldig forsiktig når ting er nytt og forholdsvis dyrt. Jeg brukte nok ca 2 timer første gang jeg monterte den. Nå setter jeg den sammen på 30 -40 min. Flere bruke bare 20 min. på dette, men jeg tar meg god tid. Pass på at bunnmatten ligger riktig ved første montering, mål nøye så den ikke kommer for langt opp på den ene siden. Det er så og si umulig å rette opp dette siden. Jeg bomma med ca. 2 cm og sånn har den vært siden. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.