Gå til innhold
  • Bli medlem

Blånebba og Romsdalseggen


Trine RS

Anbefalte innlegg

Første helga i juni skulle være viet årets første fjelltur. Ikke så enkelt å finne en plass med lite nok snø for oss som ikke er født med ski på bena!
Valget falt på Romsdalen da været var meldt strålende, og etter litt sjekk på nettsider, instagram etc fant vi at snømengden var levelig :)

Vi hadde egentlig tenkt å ta normalveien opp til eggen, gå bort til Blånebba og tilbake igjen, men da vi kom opp på flata i dalen så vi at det kunne være mulig å komme seg på bena rett opp til Blånebba. Gamasjer viste seg å være gode å ha. Var hverken for mye slush eller for hardt opp, men gud bedre så tungt i snø når det er så bratt. Jeg insisterte på å få gå først et stykke da vi var " inne på land " ei stund oppi der.....for jeg får jo aaaaalldri gå først, og lærer aaaalllldri noe på å dilte etter.....med det resultat at jeg gikk meg litt fast og måtte " reddes " av turfølget :D
Som sagt småbratt i snøen et par partier, men pumpa fikk kjørt seg og det er en herlig følelse når man er oppe :)
Stor snøskavl fra Blånebba og bortover, men den hadde vi blitt advart mot så vi holdt oss godt innpå fjellet.

Selve Romsdalseggen er vakker å gå. Fint med tau som er satt opp, men faktisk en litt uvant måte å gå på. Rart å ha noe ekstra å holde seg fast i :) Fascinerende arbeid som er gjort med trappetrinnene, og trappene var mye bedre å gå enn de på f.eks Fannaråken, da stegene hadde normal høyde.

Stressa litt med korte matpauser, da planen var å rekke bussen til Isfjorden kl 16, men så at det rakk vi ikke. Traff heldigvis en familie på vei ned som skulle hente bil i Venjedalen og hadde plass til en til, så det ordna seg allikevel :) Turfølget hentet bilen, mens jeg var sjeleglad for rullestolsti den siste biten, og en Pepsi Max i sola mens jeg ventet :)

 

 

20160604_084316.jpg

20160604_123349.jpg

20160604_123646.jpg

20160604_124015.jpg

unspecified.jpeg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.