Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett telt/lavvu med plass til 5+en hund, hva er bra?


ninana

Anbefalte innlegg

Vi driver å leter etter telt/ eller lavvu, men usikker på hva som er bra, og samtidig lett for mor å far å bære? 

vi har 3 barn å en firbeint som ska sove inni.. Har sett litt på Helsport Varanger 6-8 camp. og Bergans sin 6-8 lavvo. er det lurt/nødvendig med innerduk, da det skal i hovedsak brukes Vår sommer og høst, klarer man seg med bare yttertelt? 

blir glad om noen deler erfaring og kommer med anbefalinger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si innertelt / myggnett er et must på sommeren. På vinteren går det fint med enkelduks lavvo

Jeg ville kikket på Helsport Varanger Dome eller Bergans Wiglo 6-10 om vekta ikke er såå viktig. Om dere tenker å bære en del ville jeg prøvd å holde meg under 5-6 kilo ( dele på vekta, 3 kilo hver bør være innafor). Helsport Fjellheimen 6 Camp kan jo være et alternativ. Eventuelt Helsport Svalbard 6 camp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ta en titt på Bergans Wiglo 6-10. Veier 8,7 kilo eller så. Romslig sak.
Skal du se på vekt så er Helsport Fjellheimen 6 et alternativ, veier 4,7 kilo. Nok plass til dere men det er jo et tunneltelt og vil gi en del mindre høyde inne enn en lavvu/wiglo.
Helsport Varanger Dome, som nevnt over, har jo bra plass. 4-6 manns versjon veier vel 7,5-8 kilo. Det ligger forrresten en nå på Outlet på helsport.no til 6.295,-

Endret av borgern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, borgern said:

Skal du se på vekt så er Helsport Fjellheimen 6 et alternativ, veier 4,7 kilo. Nok plass til dere men det er jo et tunneltelt og vil gi en del mindre høyde inne enn en lavvu/wiglo.
Helsport Varanger Dome, som nevnt over, har jo bra plass. 4-6 manns versjon veier vel 7,5-8 kilo. Det ligger forrresten en nå på Outlet på helsport.no til 6.295,-

Et helt nytt Varanger Dome koster 100 kroner mindre på XXL. Jeg ville nok nok virkelig vurdert Fjellheimen 6 + å ta med seg en tarp. Fjellheimen 6 ligger på Helsport Outlet til 5999 (som betyr at hvis du går på XXL og ber om å få samme pris der så gjør du det.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.