Gå til innhold
  • Bli medlem

Røverkjøp og gode tilbud


Fimax

Anbefalte innlegg

På Facebook sier de at de har hatt problemer med utsendingen, men at det er fikset nå. Sikkert greit å prøve på nytt.

De påstår det, men det virker ikke som det er i orden. Flere enn meg som ikke har fått kode tilsendt? Merkelige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vennefest på XXL førstkommende torsdag:

http://www.xxl.no/ne...er dag torsdag!

Husk at xxl jukser med prisene. Prisene i butikkene er ofte høyere enn på web, og når du kommer i kassen slår betjeningen av 25% på butikkprisen (hvis de husker det -pass på). Men det er webpris som gjelder, og den kan være lavere, sjekk før eller mens du er i butikken.

Det tok forøvrig over 12 timer før xxl sendte strekkoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at xxl jukser med prisene. Prisene i butikkene er ofte høyere enn på web, og når du kommer i kassen slår betjeningen av 25% på butikkprisen (hvis de husker det -pass på). Men det er webpris som gjelder, og den kan være lavere, sjekk før eller mens du er i butikken.

Det tok forøvrig over 12 timer før xxl sendte strekkoden.

Haha, det var akkurat det som skjedde! Jeg så ikke denne meldingen før jeg dro ned, så endte opp med at de trakk fra 25% på butikkprisen i stedet for nettprisen. Dermed sparte jeg kun 3% på å gå ned dit for å kjøpe nytt stormkjøkken. Kjøpte meg fjellhansker i tillegg og prisen på de var det samme på nett og butikk, dermed endte jeg opp med å spare 12% på hele kjøpet. Greit nok det, men $%#%!"" for en sleip forretningsmodell de kjører! Siden denne "vennefesten" kun er annonsert gjennom nett er det klart folk trykker seg videre til xxl.no for å sjekke priser og skrive handleliste. Men når det ikke er prisene på nett som gjelder blir folk lurt til å tro at de faktisk får 25% rabatt.

Når det er sagt var det vel mulig å spare penger på xxl i dag, men i bånn ligger det en råtten baktanke hvor formålet er å lokke kunden til butikken og deretter gi inntrykk av at de gir deg 25% rabatt.

famjsv: kan du med sikkerhet si at det var prisene på nett som var gjeldende? Tror de snor seg lett unna den siden det står "gjelder ikke xxl.no" på kampanjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag på xxl kjøpte jeg real turmat middager (storfe-, lapskaus, vilt-, kylling) til snittpris på 43kr pr pose. Jeg sa jeg ville ha webpriser, og ekspeditøren i villmarksavdelingen gikk igjennom alle posene jeg skulle ha (mange), for å kontrollere prisene mot webpriser og skrive separat regning.

Priseksempel:

Lapskaus butikkpris (før 25% rabatt): 69kr

webpris: 57kr

Det er nesten 20% prisforskjell :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var akkurat det som skjedde! Jeg så ikke denne meldingen før jeg dro ned, så endte opp med at de trakk fra 25% på butikkprisen i stedet for nettprisen. Dermed sparte jeg kun 3% på å gå ned dit for å kjøpe nytt stormkjøkken. Kjøpte meg fjellhansker i tillegg og prisen på de var det samme på nett og butikk, dermed endte jeg opp med å spare 12% på hele kjøpet. Greit nok det, men $%#%!"" for en sleip forretningsmodell de kjører! Siden denne "vennefesten" kun er annonsert gjennom nett er det klart folk trykker seg videre til xxl.no for å sjekke priser og skrive handleliste. Men når det ikke er prisene på nett som gjelder blir folk lurt til å tro at de faktisk får 25% rabatt.

Når det er sagt var det vel mulig å spare penger på xxl i dag, men i bånn ligger det en råtten baktanke hvor formålet er å lokke kunden til butikken og deretter gi inntrykk av at de gir deg 25% rabatt.

famjsv: kan du med sikkerhet si at det var prisene på nett som var gjeldende? Tror de snor seg lett unna den siden det står "gjelder ikke xxl.no" på kampanjen.

Jeg handlet på XXL Alna og ble skuffet da jeg så at recon pack var priset til 5000 kr i i butikken, men da jeg spurte om det fikk jeg 25% på nettpris. Endte med at jeg kjøpte :

Norrøna Recon pack 3000 kr

Crispi Besseggen 950 kr

Ajungilak Sphere spring 195 1300 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en fin rekke ting der selv i dag, ganske happy med utfallet ;)

Primus Omifuel og 600ml flaske samt et kjelesett

Ajungilak kopakt-3season sovepose

Ajungilak Bamse extreme liggeunderlag

En del Real poser

Grunnen til at jeg så på soveposen var at den hadde den fine prisen av 799 på nettbutikken deres, men da jeg kom til butikken var den jaggu satt til 1300,- Som nevt over her så er det webprisene som teller, noe jeg heldig vis var klar over, og jeg fikk dermed prisen rettet opp til 799 pluss 25% rabatten. Det er litt forskjell på 1300,- og 599,- :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bah,føler meg ganske iritert over det XXL greiene her,ikke att jeg kjøpte så mye dvs 8 poser med real tur mat til 46.5kr per poser butikk prisen var 62 kr nettbutikken var 57 så jeg fikk 25% på butikk prisen,er jo ikke mange kr her,men må si meg utrolig iritert på den pris greiene dem holder på med.

Er det slik att alle varer man handler på XXL skal være lik med den som er på nettet? vet tidligere att dama har bestilt på ting på internett fra xxl pga har vært så mye dyrer i butikk,er jo greit og vite til senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var akkurat det som skjedde! Jeg så ikke denne meldingen før jeg dro ned, så endte opp med at de trakk fra 25% på butikkprisen i stedet for nettprisen. Dermed sparte jeg kun 3% på å gå ned dit for å kjøpe nytt stormkjøkken. Kjøpte meg fjellhansker i tillegg og prisen på de var det samme på nett og butikk, dermed endte jeg opp med å spare 12% på hele kjøpet. Greit nok det, men $%#%!"" for en sleip forretningsmodell de kjører! Siden denne "vennefesten" kun er annonsert gjennom nett er det klart folk trykker seg videre til xxl.no for å sjekke priser og skrive handleliste. Men når det ikke er prisene på nett som gjelder blir folk lurt til å tro at de faktisk får 25% rabatt.

Når det er sagt var det vel mulig å spare penger på xxl i dag, men i bånn ligger det en råtten baktanke hvor formålet er å lokke kunden til butikken og deretter gi inntrykk av at de gir deg 25% rabatt.

famjsv: kan du med sikkerhet si at det var prisene på nett som var gjeldende? Tror de snor seg lett unna den siden det står "gjelder ikke xxl.no" på kampanjen.

På venners venner kupongen som ga 25% står det at dette IKKE gjalt annonserte varer, dvs de som står i ukens kundeavis...

Jeg ble så glad når jeg så Ringstind ligth til 1645,- (en i forumet postet røverkjøpet lenger opp) at jeg sprang bort til XXL for 2. gang i dag, men sjekket ikke i kundeavisen før hun i kassa gjode det... bummer :( hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bah,føler meg ganske iritert over det XXL greiene her,ikke att jeg kjøpte så mye dvs 8 poser med real tur mat til 46.5kr per poser butikk prisen var 62 kr nettbutikken var 57 så jeg fikk 25% på butikk prisen,er jo ikke mange kr her,men må si meg utrolig iritert på den pris greiene dem holder på med.

Er det slik att alle varer man handler på XXL skal være lik med den som er på nettet? vet tidligere att dama har bestilt på ting på internett fra xxl pga har vært så mye dyrer i butikk,er jo greit og vite til senere :)

Vet ikke om det alltid er den laveste prisen som gjelder, men jeg vet at du alltid kan si ifra om nettprisen er lavere enn butikk prisen, også vil de vel i 99% av tilfellene gi deg prisen som var på nettbutikken deres. Det er mulig det er enkelte tilfeller der de har en fast egen pris per butikk, men jeg ville ALLTID sjekket prisen på nettbutikken når jeg handler på XXL, og vært sikker på at jeg ikke taper mange kroner. Det er nok mye å hente på det. Som jeg skrev her tidligere var Ajungilak Kompact-3 season annonsert til 799 på nettet, men ble reklamert for stort i butikken til 1300,-. Det er stor forskjell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer akkurat fra XXL etter å ha kjøpt litt ammunisjon, det er sjelden på tilbud. Der var varene allerede noe nedsatt men fikk 25% på det igjen. De var da ikke i kundeavisen.

Sjekket pris på sekk for en kompis, Norrøna Recon Pack. Butikkpris er 4999,- nettpris er 3999,- . Da fikk jeg beskjed at det var 25% på 3999,-, Sum 2999,-. Altså veldig billig for den sekken. Veil 5495.

De endrer prisene såpass ofte at de dropper endre pristags i butikken, men det ligger riktig i kassasystemet. Skal hvertgfall gjøre. Lønner seg å sjekke med de på avdeling. Stemmer det ikke med nett så lager de en lappp på det dsom man tar med i kassa.

Unntak er det står spesifisert at det er nettpris.Og i dette tilfelle ting i kundeavis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De endrer prisene såpass ofte at de dropper endre pristags i butikken, men det ligger riktig i kassasystemet. Skal hvertgfall gjøre.

Mitt inntrykk er det motsatte, at prisene i butikk ofte ikke stemmer. Både på venners-venner-dager og ellers, bør man kontrollere alt man kjøper av varer som også føres av konkurrenter, dersom man vil betale minst mulig. Grunnen til dette er at XXL kjører webagenter som overvåker konkurrentene og bestemmer prisene. Det er ikke mulig hverken for kunder eller for xxls kundebetjening å ha oversikt over konkurrentenes priser. Så for kunden fremstår det mer eller mindre tilfeldig om prisen i butikken er riktig. Dette gjelder varer som xxl ikke er alene om å føre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det aktivitet! :) Litt oppklaring:

XXL priskriger hver eneste dag. Det blir for mye jobb å løpe rundt i butikken og skifte pris på produkter hele tiden, (opp til flere ganger daglig på enkelte produkter).

Det er alltid prisen på nett som gjelder (så sant det ikke er egne NETT TILBUD (noe de da spesifiserer på nettsiden)).

Problemet er at de kjører FORSKJELLIG pris på nett og det kassesystemet (fysisk butikk), jeg fikk dette bekreftet i sta, så det blir faktisk deg som kunde som må passe på at du får rett pris om du handler fysisk i butikk.

Jeg var selv på XXL i dag og handlet 5 produkter, jeg hadde sjekket opp prisen på produktene på forhånd, og så at i butikken hadde høyere pris på to av disse produktene.

Jeg ga beskjed til de ansatte for avdelingen produktene gjaldt, de skrev ut en lapp til meg for hvert produkt med ny pris (de burde vel strengt tatt bare endret prisen i selve systemet, neste mann får jo samme problem).

Da de i dag har 25% vennerabatt i tillegg, trakk de også dette i fra nettprisen.

I dag fikk jeg med andre ord alt til "nettpris" (fordi jeg selv passet på), samt 25% på alle produktene (vennerabatten).

Mitt tips: Handler du fysisk på XXL, sjekk ALLTID prisen på nett først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og oppklaringen?

Jeg holdt på å skrive mitt innlegg og så du hadde postet ditt innlegg mens jeg skrev mitt.

Du får rabatt på alt, så lenge det ikke er spesifisert at det er et tilbud som gjelder kun på nett.

Det er forskjellig pris i kasse og på nett, du må si i fra om du skal få nettprisen i butikk.

Du kan få nettpris, samt 25% vennerabatt (2late now...) bare du sier i fra om begge deler.

Oppklarende nok? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg handler alltid utelukkende på XXL, med mindre eg skal ha noe de ikke har. Hvorfor?

Til tross for at prisene i butikk ikke er oppdaterte i forhold til prisene i nettbutikken så får eg som regel alltid varen til nettpris når eg påpeker dette, eller om eg kommer tilbake for å klage. I tillegg selger de jevnt over kjente produkter til rimelige priser, de har høy turnover(varene ligger sjeldent lenge i butikken) og personalet er som regel alltid hyggelige. Det hjelper heller ikke på lommeboka at de ligger ved siden av jobben min.

Oppdaget selv i går at det var 25% på XXL, og svippet derfor innom xxl.no og fikk min "personlige" rabattkode(den er lik for alle). Det eg hadde i siktet var ett Helsport Ringstind Light 2 som andre her oppe også har nevnt. Normalpris på dette ligger på kr 3500-4000,-. Tilbudspris hos XXL var kr 2199,-. Med 25% rabatt kr 1649,-. At kampanjen ikke gjaldt annonserte varer hadde eg ikke fått med meg, og etter jobb troppet eg opp i butikken i teltavdelingen. Og der fant eg det siste Ringstind Light. Flaks, tenkte eg.

Og så oppstår den typiske XXL-prisforvirringen :)

Eg snakket med en selger angående valget og om eg evnt skulle vurdere ett annet. Før eg bestemte meg helt spurte eg for å være sikker om det var 25% av prisen på hyllelappen(kr 2199,-). Selger bekreftet dette og eg tok med meg teltet. Svingte innom ryggsekkavdelingen for å se om de hadde flere Breheimen 35L ryggsekker, som på nett var priset til kr 449,-. Det hadde de, men til kr 699,-. Selgeren der var derimot overbevist over at nettbutikk og butikk IKKE hadde samme priser, samt at 449 var annonsevare, og dermed ikke berettiget til 25%. Tilbudet til 449 var interessant, men ikke til 699, så eg gikk derifra og til kassen for å betale mitt Ringstind Light 2 til antatt pris kr 1649,-.

Heldigvis oppdaget hun i kassen heller ikke at 25% ikke gjaldt annonserte varer, og ut av butikken dro eg med ett Helsport Ringstind Light 2 til kr 1649,-. Gleder meg til å teste det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsbutikken i Tromsø selger Thermarest 40th anniversary liggeunderlag for 1200( R ) / 1400 (L)

Finner ikke tilbudet på nett men i butikken er det. http://www.friluftsbutikken.no/

2 ting om butikken som gjør at jeg liker å handle der: prisene slutter konsekvent ikke på "99.99" og (tror jeg) det er den eneste uavhengige turbutikk i Tromsø.

God tur, T

post-1466-0-60272000-1341048450_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.