Gå til innhold
  • Bli medlem

Hengekøye


Anbefalte innlegg

Hei alle! 

Tenkte jeg skulle prøve meg på hengekøyetrenden og har et par spørsmål til dere som har erfaring med dette.

Jeg tenker å starte med noe enkelt, til bruk de dagene jeg er steinsikker på at det ikke skal regne. Tenkte derfor kjøpe en hengekøye uten tarp, men med myggnetting. Er det ok å kjøpe noen av de TTM køyene til 400 kroner?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sover ikke i hengekøye, men har en TTTM King Size køye som jeg syntes er helt suveren. Har hatt en et års tid og kvaliteten virke god. Ungene syntes det er moro og bruker den like mye som huske som til å ligge i ;-)

Med et myggtrekk og et oppblåsbart underlag oppi blir det komfortabelt, men jeg ser ikke helt for meg å sove i "bananform" hele natta..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Sovjetunionen said:

Hei alle! 

Tenkte jeg skulle prøve meg på hengekøyetrenden og har et par spørsmål til dere som har erfaring med dette.

Jeg tenker å starte med noe enkelt, til bruk de dagene jeg er steinsikker på at det ikke skal regne. Tenkte derfor kjøpe en hengekøye uten tarp, men med myggnetting. Er det ok å kjøpe noen av de TTM køyene til 400 kroner?  

Du vil nok risikere å få delvis avsmak fra å sove i køye hvis du går for så billig køye uten å ha noe underquilt. Kjenner ikke veldig til TTM, men de egner seg bedre til avslapping i på dagtid i mine øyne. Du vil nok få den klassiske CBS (Cold Butt Syndrome) med kun hengekøye og sovepose. Jeg ville gått for en Exped Scout. Skal ikke koste så veldig mye mer enn TTM og den har støtte for å bruke vanlige liggeunderlag. Veldig få butikker som kun har hengekøya her i Norge ser jeg, men fant denne: https://www.addnature.no/exped-scout-hammock-413371.html?c=816&_cid=22_-525_237694_237695_237704_560056_0_Prisjakt.no

 

OBS: Det følger ikke med noe myggnetting her, så den må i så fall kjøpes utenom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.