Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips til uerfaren 22 åring(2uker)


Steinar Sagen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nå fått fri fra jobb, skole og kjæreste liv i ca 2 ukers tid

Har lenge hatt lyst til å ta meg en ordentlig villmarkstur der jeg kan prøve meg på fiskelykken og forhåpentligvis leve litt av fisk. Var mye på tur med i Femundsmarka med min bestefar i barndommen, og på den tiden var det aldri slik at vi møtte folk på tur, og fisk var det såppas mye av at mat var av liten bekymring.

Jeg er ute etter en tur der jeg kan kose meg med flott natur og forhåpentligvis "ok" terreng til tross for årstiden, gode fiskevann er også ønsket. Jeg bor i Trondheim, men en lengre kjøretur er ikke noe problem. 

 

Noen som har noen tips om bra plasser å dra på denne årstiden?

Mvh Stian : )

Endret av Stian Stræte Lyng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Femundsmarka er fortsatt lite folksomt, flott natur og ikke alt for vanskelig terreng om du følger etablerte turstier. Det låter som om du satser på å telte? Tenker det er ålreit å holde seg i lavlandet, slik at du slipper for mye vann og ustabilt vær.  Det spørs også litt hvor uerfaren 'uerfaren' er - er du vant med orientering, sette opp telt, vurdere vær og dagsform osv? Har du utstyr til turen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvorfor ikke gå Norge på tvers? Begynner turen et sted langs svenskegrensen, og gå deg inn til f.eks. Trondheim !

Det går nok av tog og busser til svenskegrensen fra Trondheim, så du slipper å tenke på bilen.

Drar selv på en slik tur om 2 dager, :) vi tar toget langt nok inn forbi Storlien, til at vi beregner å bruke 7 dager tilbake til Stjørdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.