Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal tilbringe alle sommernettene frem til søndag 7.august utendørs, ved forskjellige steder rundt Tromsø og Kvaløya. Med i sekken har jeg blant annet et lite videokamera for å dokumentere mitt lille friluftseventyr. Jeg er glad i fiske, så blir for det meste å søke etter gode fiskevann hvor jeg kan slå opp leir.

Så min forespørsel til dere:
Er det noen her inne som har erfaring med å få låne eller bli sponset turutstyr i bytte mot bilder av utstyret i bruk, test/rapport på utstyret, litt reklame på sosiale medier og lignende? Alt er av interesse, dog er jeg i utgangspunktet på jakt etter nytt telt, tursekk (75+ liter), gassbrenner, sovepose og liggeunderlag. Og en grei sykkel.

Takk.

Endret av Rallarguten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har ikke noe særlig erfaring, men holder på med liknende prosjekt selv. Er dog utdannet journalist, og satser på å få artikkelavtaler, før jeg begynner sponsjakten for alvor. Det jeg har lest meg til herinne, er at sponsor mest ser på hva du kan gi dem, dvs. du åpenbart skal kunne tilby mere enn litt reklame på sosiale medier - men er du flink på fotografi/særlige aktiviter/annet som ikke flertallet af glade turgjengere kan, er muligens sjansen større? 

Har du erfaring med film fra før? Da kan du kanskje lage en "reklamefilm" for deg selv, og begrunne hvorfor de skal sponse deg.

Vi kan jo forsøke å holde hverandre orientert og dele erfaringer, jeg planlegger Canadatur med turkompis, men satser ikke på å dra før neste sommer/vår.

Endret av fjellgjengeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At sponsoren er synlig er alfa og omega. At deres produkter vises for flest mulig potensielle kjøpere. Hvor og hvordan sponsoren vises er noe disse vil etterspørre ved en henvendelse. Hvor mange vil se deres produkter/reklamebanner? I hvilke "kanaler"?

Kjendisfaktor er alltid til god hjelp, også et godt utseende og pene tenner. Posér gjerne på bildene med en ulvelignende hund også ;)

Send en mail til potensielle sponsorer. Det verste som kan skje, er å få et nei.

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoen ligger også på hvitserks nettside. Finansiering og media&blogg ser ut til å være et bra utgangspunkt. Det kreves åpenbart et ganske proft opplegg. Vanskelig å bli berømt før man har gjort noe det er verdt å skrive om, men med lang tidshorisont og innlagte treningsturer bør det være mulig å bygge opp litt på forhånd. Lurer på om jeg kan låne hund til posørbilde :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.