Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke(t) fjell?


Vagvær

Anbefalte innlegg

Hei!

Sto midt ute på fonna mellom Søre Trollsteinhøe og Gråhøe i nord-østre del av Jotunheimen på fredag. Der så jeg noe kvasst langt borte som jeg tok bildet av (se vedlegg). Mener at bildet er tatt på cirka 2050 moh og at siktlinja går over Lauvhøe og Lomseggen (mellom Veslivilen og Eggjapiken. Det vil i såfall si at siktlinja også går over området rundt Venjetinden/Romsdalshorn i Romsdalen - er det dette jeg ser her?

Takknemlig for svar.

IMG_0666.jpg

Endret av Vagvær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tør ikkje være bastant, men det vil overraske meg litt om Romsdalshornet på 1550 meter stikk opp på så
lang avstand. I tillegg til toppar i siktelinja har også jordkrumminga ein del effekt på denne avstand.
Karlskråtind, Kleneggen og Bruåbottmillo skal nok kanskje inn i dette reknestykket saman med Venjetind.

Edit: Kanskje også Kvanndalstindan?

Endret av Gal Krokfot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.