Gå til innhold
  • Bli medlem

Sports-BH


Gittiamo

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å finne en god sports-BH/topp. Har en fra Nike og en fra HM, men begge puster like godt som en plastikkpose. Har andre med fullsupport, som brukes ved løping, men de er ikke så gode på over lengre tid. Og den i ull er gull - på vinteren. Jeg har også nakkeproblemer og får vondt om stroppene kommer for nære nakken. Toppen skal også ha flate/tynne stropper for ikke å være klumpete under sekken. Og pen nok for å kunne gå i bare toppen når sola skinner. 

Trenger ikke mye støtte siden den bare skal brukes til vandring/klatring/soling. 

Noen gode tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min elskede bh i ull er fra PR så jeg bryr meg lite om fancy merker. Trodde jo jeg hadde kjøpt noe skikkelig bra da jeg kjøpte Nike. Men den ligger lengst nederst i skuffen. Plastikkpose. Da skal jeg sjekke ut de. Puster den ok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg likar dei frå sommarkolleksjonen til Pierre Robert (reknar med dei dukkar opp i butikkane i år òg!), anna stoff, passform og tynnare stropper enn på den vanlege varianten. Stroppene går ned i ein V bak. Ser fine ut på òg.

Men obsobs, dei er ikkje ideelle til bæring av sekk sidan dei fargar av ved komboen sekk og svette (sjølv etter eit års hyppig bruk og vask). :shock: Mitt forskningsprosjekt har konkludert med at i den forbindelse er fargen rosa verst, turkis nesten like ille, men gult går greit så lenge ein ikkje har kvitt tøy utanpå. 8) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut change også. Men jeg ble glad for å høre at PR får gode skussmål. Er jo av de billige også. 

Jeg hadde en Prana. Høyt elsket i mange år helt til den datt fra hverandre. Men prisen på Prana er litt vel høy synes jeg. 

Anbefaler samtidig å styre unna Nike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har same problem med nakken, og har litt i front. Har landa på at til lågintensitet aktivitet så er to modellar frå Kappahl samt go. Tynne, transporterar godt. Den eine minner om ein "piketopp", breie flate stropper, god storleik, ikkje brytarrygg som klemmer på nakkemuskel.

Den andre modellen er som ein bh utan spilar nærast, med ein litt "moderne" lokk, ser ut som ei blanding mellom ein topp og ein bh, altså ser ikkje ut som ein "mamma-bh". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tessatroll skrev:

Har same problem med nakken, og har litt i front. Har landa på at til lågintensitet aktivitet så er to modellar frå Kappahl samt go. Tynne, transporterar godt. Den eine minner om ein "piketopp", breie flate stropper, god storleik, ikkje brytarrygg som klemmer på nakkemuskel.

Den andre modellen er som ein bh utan spilar nærast, med ein litt "moderne" lokk, ser ut som ei blanding mellom ein topp og ein bh, altså ser ikkje ut som ein "mamma-bh". 

Takk. Får jeg for mye press nære nakken så er det kjørt. Jeg har ikke mye å drasse på, men nok til at det er greit å pakke de inn. Skal se på disse. 

Trenger til vanlig trening også. Greit å ha på en panser-BH når jeg løper. Da er det snakk om en tines tid. Men skal jeg ha den på et par dager i strekk så må den være komfortabel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Zombiecat said:

Jeg har en jeg er veldig fornøyd med fra change. Ikke helt som du beskriver, men vil tro de kan ha noe for deg også der. 

Har også sverget til Change sine for trening, de holder ting på plass når man er i aktivitet og gnager ikke under sekken. Får heller ikke vondt i nakken med de (hvilket kan være et ganske stort problem for meg). 

De har imidlertid sluttet å produsere den jeg har, så jeg er litt usikker på den nye. Funksjonelt sett er den sikkert like bra, men vet ikke hvordan utseende er.  

Endret av Sovjetunionen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Zombiecat skrev:

Den jeg har er litt mindre foran og litt større bak. Holder ting greit på plass da. Kjøpte den til hundetrening siden jeg har små hunder og store pupper så jeg så ikke hvor de var. De ble litt flatere :P

Haha :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
17 minutter siden, Mandarin skrev:

Noen som har prøvd den Pierre Robert har i ull/syntet-blanding? Blir ull for varmt til fjellturer på sommeren? 

De har flere modeller på tilbud på nett nå. Billig! 

 

Billig er bra. Jeg fikk en slik i julegave. Kun brukt den til utendørsaktiviteter på vinteren. Behagelig på, men frister ikke å bruke nå på sommeren. Det er varmt nok med vanlig sports-bh. Men det kommer jo flere vintere så greit å være forberedt. 

Er tilbudet på PR sine sider? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg et par slike som jeg ikke har testa ut enda, de fleste butikkene som selger PR, i alle fall KIWI har hatt slike tilbudskurver som blant annet har inneholdt disse til pen ganske pen pris ... tror jeg betalte en hundrelapp eller noe slikt .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg snoke rundt på byens Kiwibutikker. Trenger alltids flere. 

Men de i ull gir ikke puppa sånn veldig flatterende fasong. Men på vinteren under mye klær spiller det ingen rolle. 

Nå har jeg lagt inn en bestilling på en vanlig fra PR. Den ser fin nok ut for å bruke alene også om det er varmt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare Change sine, samme som du postet bilde av lenger opp. Sliter også med nakken. Den fra PR på Kiwi er deilig mot huden, men for nakken er den drepen. 

Change sin støtter skikkelig, og holder vask etter vask etter vask. Brukt min første i 6 år nå, enda er strikkene like elastiske og ingenting som har røket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Imp skrev:

Jeg bruker bare Change sine, samme som du postet bilde av lenger opp. Sliter også med nakken. Den fra PR på Kiwi er deilig mot huden, men for nakken er den drepen. 

Change sin støtter skikkelig, og holder vask etter vask etter vask. Brukt min første i 6 år nå, enda er strikkene like elastiske og ingenting som har røket. 

Jeg skal ikke uttale meg om hvordan de er for nakken, det kan godt hende de ikke er noe særlig for folk med nakkeproblemer. Jeg har takk og lov (bank i bordet) fint lite plager med nakke, rygg eller kropp i det store og hele .. vel bortsett fra at kondisen kunne vært hakket bedre da. Sparer endel penger på det :P (og håper det fortsetter slik) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av denne tråden har jeg også kjøpt en ny sports-BH som ikke gir så mye støtte som løpe-BH-ene som jeg pleier å bruke på tur.

Jeg prøvde noen av de mykere modeller i butikken, men de fleste ga ingen støtte overhodet. Noen andre har en slags oppfyllingspute foran, noe jeg tror motvirker alle pusteeffekter.

Tul slutt kjøpte jeg denne: http://www.lindex.com/no/undertoey/bh/6876898/Sports-BH/?styleId=34173939 som gir passe støtte og ikke har noen innsydde puter. Den fungerte fint og satt behagelig med fysisk arbeid hjemme. Men i går på tur i varmt vær, følte jeg ofte at svettet rant ned mellom brysetene og det klødde. Så jeg har ikke funnet den ideelle tur-BH enda. Mitt krav er i hvert fall at den kan tas av uten å dra over hodet. Det siste synes jeg er litt styr i et telt når både kroppen og plagget er litt fyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden ble litt gøyal. Nå må jeg rydde i BH-skuffen gitt. Brått ble den flere nye gitt. 

Fant en superenkel sak hos Kaphal i dag. Ingen support eller padding. Og heller ikke bryterrygg. Men ser at den blir fin til vandring, klatring og styrke. Virker luftig også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.