Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondanestien fra Oslo til Herkinn


Aneande

Anbefalte innlegg

For de av dere som vurderer en skikkelig langtur kan jeg virkelig anbefale å gå Rondanestien fra Oslo til Hjerkinn. Helt fantstisk opplevelse fra start til slutt! Utrolig bra tilrettelagt med DNT hytter, merking, god sti og fantastisk natur! Utrolig mange opplevelser på denne langturen! Den kan fint deles opp og gåes i etapper. Anbefaler virkelig Hedmarksvidda-Hjerkinn! Hvis noen vil ha mer informasjon, råd, tips etc er det bare å gi en lyd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte faktisk å kaste meg på denne til høsten (august-september) om jeg klarer å få det inn i programmet - da hele i ett strekk, og med hund.

Noen spesielle erfaringer du gjorde deg i løpet av turen i henhold til hva du gjorde bra og/eller burde ha gjort bedre? Bare så jeg kan ha i tankene - bedre føre var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Nå gikk du kanskje Rondanestien før du tok skituren fra Venabu til Lillehammer? 

Men i alle fall, om du tok noen bilder og kunne snekre sammen en liten enkel turrapport til oss turhungrige Fjellforumere hadde vi satt pris på det. Litt sånn som du gjorde etter skituren din. 

Det er ikke altfor mange rapporter fra Rondanestien, eller Jotunheimstien for den saks skyld. Ikke for å mase altså:-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg absolutt gjøre 8) Skal grave frem pc og skrive noen ord og finne noen bilder! Problemet blir vel bare å begrense seg, har sikkert 500 bilder fra turen :-o

 

Visste forresten ikke om dette forumet når jeg gikk Rondanestien. Kom bare på det nå når jeg planlegger sommerens turer, hvor fantastisk denne turen var ;-)

Endret av Aneande
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjempefint, kjenner jeg gleder meg. Ingen problemer ifbm begrensninger her heller:-D. Jeg har ikke mange bilder (tar mest film), men jeg har desto flere ord. 

Som f.eks denne:

Som i og for seg også skulle handlet om Rondanestien, eller snarere deler av den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandfløten er stengt i juni juli pga av oppussing 

https://www.hht.no/nyheter/5165-sandflten-stengt-i-juni-og-juli/

 

Alternativet er snippkoia. Noe som gjør etappen fra Svartskog til Målia forlenget med 8ish km og blir da 38(!)km. 

Etappen fra snippkoia til halgutusveen blir rundt 2mil

Eller man kan stoppe på Målia og gå derfra til halgutusveen, da får du to dager med ca 30km og gå...

Endret av Lar5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.6.2016 at 15.39, Lar5 skrev:

Sandfløten er stengt i juni juli pga av oppussing 

https://www.hht.no/nyheter/5165-sandflten-stengt-i-juni-og-juli/

 

Alternativet er snippkoia. Noe som gjør etappen fra Svartskog til Målia forlenget med 8ish km og blir da 38(!)km. 

Etappen fra snippkoia til halgutusveen blir rundt 2mil

Eller man kan stoppe på Målia og gå derfra til halgutusveen, da får du to dager med ca 30km og gå...

Beste løsningen slik jeg ser det er å gå fra Målia til Snippkoia (3t) og neste dag Snippkoia-Halgutusveen (ca 6 timer). Forstod ikke helt hvorfor etappen fra Svartskogkoia til Målia blir forlenget? Mulig jeg misforstår :-D Evt Målia-Halgutusveen for de spreke (9t). Men jeg synes etappen fra Svartskogkoia til Målia var såpass lang at jeg tror jeg hadde valgt en kort tur til Snippkoia dagen etter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenkte, men kansje ikke fikk frem er at man kan legge på avstanden Målia- snippkoia, på Svartskog- Målia etappen.  Som sagt det blir langt..  Men det er kjedelig og bare gå 3 timer og.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.