Gå til innhold
  • Bli medlem

Innfallsport Lomsdal-Visten langs E6


Hege Szyrxzc

Anbefalte innlegg

Annonse
7 minutter siden, Hege Szyrxzc skrev:

Hei! Hvis jeg kommer nordfra på E6, hva er den beste innfallsporten (og mulighet til å parkere bilen) for å kunne gå i nasjonalparken?

Jeg vet at mange liker å gå inn fra Stavassdalen - og over Feitskardet (eller kanskje også velfjordskardet?). En kjempeflott entre til nasjonalparken. Kjører opp ved Trofors. se f.eks. her http://stavassdalen.no/ men det spørs jo også hvor du har tenkt deg - skal du til selve Lomsdalen så kan man kjøre inn til Tosbotn og finne en vei opp der. De holder på med veiarbeide der nå - men man finner vel en trase av noe slag opp der - mot Bjørnstokkvatnan og til Breivatnan og til Lomsdalen. Er en god dagsmarsj til Lomsdalen fra Tosbotn. (Er ganske trist i starten der nå - med alle kraftutbyggingene med tilhørende leirras og ny vei under utbygging)

Gåsvatnet er vel også et alternativ - om det er Elgvidda/jordbruvatnan osv som er turmålet.

Jeg har også hatt sansen for å gå inn Eiterådalen eller Fjellskardet mot de nordlige delene av parken http://kjiver.no/Mosjoen1.htm 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående innreise. Stavassgården ligger et par hundre meter fra parkeringa innerst i dalen, der er stabburet åpent for veifarende som vil ha en enkel seng for natten mot at man overfører en liten penge. Første mann til møllaprinsippet som gjelder der. Nedenfor gården ved elva er det fint å telte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.