Gå til innhold
  • Bli medlem

Fin flerdagerstur i Nord-Norge med hengekøye og packraft?


Dante

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel sitt.

Jeg lurte på om noen hadde gode tips til en rute med hengekøye og packraft, evt, kun hengekøye i Nord-Norge?
De fleste rutene jeg klarer å finne går store deler OVER tregrensa. Om området ligger sånn nogenlunde i nærheten av Harstad (plussminus 20-30 mil), er det et stort pluss.
Det optimale hadde vært en tur over flere dager med forflytning både til fots, og med packraften, og ikke minst med gode fiskemuligheter :)

At det finnes busker å henge hengekøyene i er jo også et selvfølgelig krav :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Indre Troms. Altevatnet, Leinavatnet og Geavdnjajavri. Det er flere dager og du kan gå i ring sånn at du kommer tilbake til bilen. Jeg har kun padlet på selve Altevatnet, men andre har tatt turen innom de andre vannene. Det er et nydelig turterreng der inne.

Se denne turrapporten og denne turrapporten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

 

Beklager sent svar, men det plutselig godvær, og vips, før man visste ordet av det så hadde man vært på fjellet i nesten en uke :P

Vet du om elvene er padlebare der inne?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Hardy skrev:

Sørg for at du har myggtett hengekøye eller myggtette klær på hvis du skal sove i hengekøye i fjellbjørkeskogen i IT i juli og starten av august

jo takk, jeg er godt kjent med svermene av propellhester som okkuperer skogene våre her oppe midtsommers :P 

den aktuelle køya blir nok Hennessyen min med underquilt.

Jeg skal undersøke kartene, og forhøre meg med kjenninger på innlandet, det hadde jo vært morro å dra på sommertur til altevannet og omegn. har kun vært der på vinteren til nå :)

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.