Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg til å stole på???


Loffen

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har erfaring med Helsport Isfjell2 og Hilleberg Unna. Når det gjelder vann så er min erfaring at det er tørrere og bedre i Unnaen. Særlig fordi det er lenger mellom inn og ytterduk her. Kan ikke skjønne at til og med McKinley skal tåle mer vann enn Hilleberg.... Jeg er i alle fall kjempefornøyd med mitt Unna, og kommer aldri til å bytte med med McKinley... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nesten 100 netter i Helsport Rondane, kan jeg ihvertfall ikke anbefale dette. Altfor dårlig konstruksjon, som gjør at ytterduken og innerduken "klistrer" seg sammen ved regn og litt sidevind.

Og da lekker teltet som en sil..

Selv med god spenn på teltet/duken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp bestilt meg Hilleberg Nallo 2. Og så selvfølgelig denne testenlike etter at jeg hadde bestilt. Dette gjorde meg ikke så lite bekymret. Man betaler jo ganske mye penger for et Hilleberg telt. Jeg sendte mine bekymringer til Hilleberg, med uttak fra denne testen her er svaret jeg fikk.

Hej Terje,

Vi ser mycket allvarligt på resultat Norska förbrukerrådet fått fram och att resultaten inte lever upp till våra krav. Vi utför långtgående och regelbundna tester av allt material, både hos oberoende certifierade testinstitut och vid vår egna ISO-certifierade produktionsanläggning. Testerna vi utför är omfattande, men tyvärr är det inte möjligt att testa varenda meter väv. Trots alla dessa tester har vi aldrig fått något resultat som är så lågt som det SIFO nu fått fram, vilket gör oss både överraskade och bedrövade.

Jag bifogar de senaste testprotokollen från de certifierade testinstituten, där våra vävar i samtliga fall överträffar våra högt ställda krav. Det senaste testet utfördes 21 februari 2006.

Via serienumret på tältet kan vi spåra vilka material som använts, och det tält som har testats av SIFO är tillverkat av yttertältsväv från en leverantör som vi inte längre använder. Tillsammans med vår nya leverantör har vi utvecklat en bättre väv och produktionen håller en jämn och hög kvalitet i absolut toppklass.

Bifogat:

- Testresultat, 4 tester

Vi kan mot bakgrund av de tester som utförts på nuvarande material och de tester vi själva utför ute under användning, inte se att du skulle behöva befara att ett tält från vår produktion ej skulle hålla hög och jämn kvalitet. Vi tycker självklart inte att du skall känna någon oro inför att välja det tält du funderade över.

Mvh

/Pål Dufva

Product and Purchase Manager

Etter hva jeg kan forstå så beror vannlekkasjen på dårlige materialer i teltet som ble teste. Spørsmålet er bare hvor mange telt har denne bristen i kvalitet?? Med min flaks så gjelder det vel det teltet som er på vei til meg i posten akkurat nå.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.