Gå til innhold
  • Bli medlem

Bibler telt


Renate

Anbefalte innlegg

Hei!

Sikkert mange som er lei den evige debatten om telt, men lurer paa.........om det er noen som har personlig erfaring med Bibler telt? Har kikket paa Bibler Tempest, et 2-mannstelt paa ca 3 kg som kommer med fast vestibyle, og trenger saart noen innspill paa om jeg kjoeper katta i sekken eller om det bare er aa hoppe i det.......?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke at det skal ha noen avgjørende betydning for hva du kjøper, men:

På Ama Dablam snakket jeg med 2 amerikanere som delte et lite og svindyrt Bibbler telt i camp 3. Det var den værste natten de noensinne hadde opplevd, og teltet fikk all skylda. Han ene var så syk etter nattens opphold i C3, at han måtte avbryte hele toppforsøket. Senere uttalte han at han helt sikkert hadde klart å bestige Ama Dablam hvis han hadde tilbrakt siste natten i et Nortface VE25 som oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jepp. Er naa den stolte eier av et Bibler Tempest telt....brukte en uke paa aa tette soemmene og tror jeg paadro meg en liten losemiddelskade i samme slengen. Testet teltet ut i Snowy Mountains i Australia (jada, det var faktisk en del snoe, og mye vind, tro det eller ei) og det var som aa ligge i et bankhvelv. Masse plass til to, er naa helfrelst.

R :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.