Gå til innhold
  • Bli medlem

Sofa eller ?


Anbefalte innlegg

Med årene så søker man mer komfort på tur....

Jeg har derfor i utgangspunktet bestemt meg for en stol (ala Helinox, Robens etc.), MEN så ble jeg oppmerksom på denne SOFA muligheten:

https://no.laybag.com/

Det virker jo mer forlokkende enn en stol !

Ulempen er at det blir litt tyngre å bære, samt at den ikke bør være nær et bål.

 

Hva skal man velge; SOFA eller STOL ?

 

(Har Exped chair kit LW som brukes på høsten og utover vinteren, så formålet er mer på sommeren)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne var ikke dum! Litt tung for lett tur, men for "camping" må det jo være helt topp. 

I tillegg kan den jo brukes som tidenes største pakksekk ;-)

Jeg gikk for en Helinox Groundchair til sommerturer når Downmaten og chairkit ikke er med. Veldig fornøyd med den, men krever litt isolasjon i bunn om det er kjølig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som et artig produkt. Vel og merke hvis den er greit holdbar.  Hvis en er på kanotur med ingen eller få bæringer eller kan kjøre bil omtrent til camp kan det jo være en kjekk ting. Kostet ikke all verden heller. Pr nå bruker jeg Helinox Groundchair. Veier ikke spes mer enn å ha med ekstra underlag. Eneste er som nevnt over at man blir kjølig i baken hvis det ikke er varmt vær. Men en tynn og lett sitteplate gjør susen. Dog bruker jeg som regel ha med ekstra underlag i stedet for stolen på tur over noen dsger. Er mer fleksibelt da jeg både kan sitte og ligge på det i tillegg til at det er backup hvis oppblåsbare underlaget skulle gå i stykker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er breiskuldra over baken også, så bør nok ha en stol som har en bredde på over 55 cm. Da nærmer vi oss fort samme vektklasse på stolen som for sofaen. 

Så det er egentlig bare bålfaktoren som trekker i feil retning for sofaen. (Gidder ikke å dra med et svært ullpledd for å beskytte)

Som Whistler sier så er det tidenes største pakksekk.  Mon tro om det fungerer som et telt/nødbivi også ? Da utgår jo Jervenduken...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må bare innrømme  @a_aa at denne testen av fetteren har gått meg hus forbi !! 

For @Gittiamo så vil jeg takke for rådene. Det er jo slik at man alltid skal lytte til erfarne fjellfolk :-D

Jeg minnes tiden da det var populært med udempet vannseng. Den i kombinasjon med mengder av HB gjør SUSEN. Dette må jo bli oppfølgeren!

Tenk tanken at man fyller plastikkposen med fjellvann (veldig nært leirplassen), og legger seg nedpå med en flaske vodka. Say no more... 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Blaser skrev:

Må bare innrømme  @a_aa at denne testen av fetteren har gått meg hus forbi !! 

For @Gittiamo så vil jeg takke for rådene. Det er jo slik at man alltid skal lytte til erfarne fjellfolk :-D

Jeg minnes tiden da det var populært med udempet vannseng. Den i kombinasjon med mengder av HB gjør SUSEN. Dette må jo bli oppfølgeren!

Tenk tanken at man fyller plastikkposen med fjellvann (veldig nært leirplassen), og legger seg nedpå med en flaske vodka. Say no more... 

 

Nå tror jeg du er inne på noe her. Prima :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.