Gå til innhold
  • Bli medlem

Nord Norge, anbefaling til turterreng og betjent hytte


Helge G

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer skal til Nord Norge i sommer. Har noen noe forslag til en betjent hytte med overnatting i tilknyttning til bra turterreng? Tenker muligens i Lofoten området, men er også åpne for andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
50 minutter siden, Helge G skrev:

Jeg og min samboer skal til Nord Norge i sommer. Har noen noe forslag til en betjent hytte med overnatting i tilknyttning til bra turterreng? Tenker muligens i Lofoten området, men er også åpne for andre plasser.

Nord-Norge er stort - og bra turterreng er det nok av, men betjente hytter finnes ikke - om du tenker "betjent" som turistforeningen har. 

Tror kanskje du må være mer spesifikk - i Lofoten har du jo f.eks Munkebu - som er et ganske kurant område med Hermanndalstinden som et flott turmal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at Indre Troms er en perle, med variert og i stor grad uberørt landskap. Men siden trådstarter spør om betjente hytter bør det pesiseres at alle hyttene i Indre Troms (og Nord-Norge forøvrig) er ubetjente og uten mat, men de aller fleste av dem kan brukes med standard DNT-nøkkel - jeg tror Munkebu i Lofoten er et av unntakene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.jotka.no/index.php?categoryid=1   jotka er fint utgangspunkt for turer i øvre stabbursdalen, Iesjavri osv.

 

http://www.ravnastua.no/leiepriser/leiepriser.php Ravnestua er også en fin fjellstue, han karen som driver stedet kjenner dere kanskje igjen fra en tv-serie med en vis kjent person.

Endret av vikern
ekstra link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.