Jump to content
IGNORED

Nord Norge, anbefaling til turterreng og betjent hytte

Helge G
 Share

Recommended Posts

Jeg og min samboer skal til Nord Norge i sommer. Har noen noe forslag til en betjent hytte med overnatting i tilknyttning til bra turterreng? Tenker muligens i Lofoten området, men er også åpne for andre plasser.

50 minutter siden, Helge G skrev:

Jeg og min samboer skal til Nord Norge i sommer. Har noen noe forslag til en betjent hytte med overnatting i tilknyttning til bra turterreng? Tenker muligens i Lofoten området, men er også åpne for andre plasser.

Nord-Norge er stort - og bra turterreng er det nok av, men betjente hytter finnes ikke - om du tenker "betjent" som turistforeningen har. 

Tror kanskje du må være mer spesifikk - i Lofoten har du jo f.eks

Hidden Content

- som er et ganske kurant område med Hermanndalstinden som et flott turmal. 

Jeg er enig i at Indre Troms er en perle, med variert og i stor grad uberørt landskap. Men siden trådstarter spør om betjente hytter bør det pesiseres at alle hyttene i Indre Troms (og Nord-Norge forøvrig) er ubetjente og uten mat, men de aller fleste av dem kan brukes med standard DNT-nøkkel - jeg tror Munkebu i Lofoten er et av unntakene..

Hidden Content

jotka er fint utgangspunkt for turer i øvre stabbursdalen, Iesjavri osv.

Hidden Content

Ravnestua er også en fin fjellstue, han karen som driver stedet kjenner dere kanskje igjen fra en tv-serie med en vis kjent person.

Edited by vikern
ekstra link