Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Omnifuel


Jan Arve

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 1 måned senere...
14 minutes ago, pahatlem said:

Jeg har en omnipup silencer på min Omnilite Ti, og ville aldri vært foruten - eneste aberet er ganske heftig egenvekt på demperen. 

 

Kjøp og prøv, billigere enn ny, uansett. 

Hva brenner du med og hvor stor innvirkning synes du det har på koketid osv?


Eller bruker du den bare når det "kosefyres"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både "pup&cap" til Omnilite og Omnifuel. Er stille og fine mot en vekt-penalty.

Har inntrykk av at drivstofforbruket på gass blir lavere siden strålen fanges inni cap"en og ikke blir "knust og spredd" av flammesprederen på samme måte.

Har ikke prøvd med bensin, men det er viktig at forvarmingsflammen slukker helt og du tenner på på utsiden etterpå. Ellers risikerer du underburn.

De holder mye lengre på varmen etter at brenneren er slukket enn resten av brenneren, så pass på. De setter seg også fast i "klokka", og for å få de av må denne løsnes fra brenneren og deretter "tappe" i bunnen med en skrutrekker for å "sjokke" de av. Jeg har i alle fall ikke greid å vri de av.

 Er veldig gode på småkoking med fin regulering. Litt mer vindutsatt, men totalt sett en super "oppgradering".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.