Gå til innhold
  • Bli medlem

Rute for Hardangervidda på kryss/tvers på sommerstid?


ØysteinT

Anbefalte innlegg

Så, årets sommerferie har jeg lyst til å tilbringe på Hardangervidda - mer spesifikt å gå fra hytte til hytte på kryss eller tvers av området.

I den anledningen ønsker jeg tips om gode ruter, og hva som er bra/dårlig med dem.

Eneste begrensning er at jeg ikke skal starte med å gå opp fra Hardangerfjorden til vidda :D Det klarer ikke kroppen min... 

 

Nord-syd? Syd-nord? Øst-vest? Nord-øst? Så mange valg :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 måned senere...

Drar opp denne igjen...

 

Så har bestemt meg for å forsøke Finse - Haukeliseter (den tradisjonelle).

Ser at det er et par valg ut fra Finse og sørover, er det noen spesielle forskjeller på disse?


Tenker på: Finse - Kjeldebu mot Finse - Krækkja.

Andre spørsmål er - Sandhaug eller Besso? 

Fra Litlos går turen til Hellevassbu (har gått turen Litlos - Midvassbu før)

 

Så forslag 1 ser noe slikt ut:

Finse - Kjeldebu - Trondsbu - Sandhaug/Besso - Litlos - Hellvassbu - Haukeliseter

Forslag 2:

Finse - Krækkja - Stigstuv - Sandhaug - Litlos - Hellvassbu - Haukeliseter.

 

Transportmessing blir det vel å kjøre til Odda - og ta tog til Finse derifra. Og så ta buss fra Haukeliseter til Odda og kjøre hjem igjen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.