Gå til innhold
  • Bli medlem

Kokesett med sammenleggbare kjeler


Anbefalte innlegg

Sea to summit har noen kjelesett med sammenleggbare kjeler. Ser for meg at det kjelesettet med 3 kjeler lagt i sammen til en flat pakke burde være ganske bra greier om man har mye stæsj man må drasse på.

Noen erfaringer med dette?

http://www.seatosummit.com.au/products/kitchen/x-set-31/?ref=outdoor

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, rune1974 skrev:

Jeg har en af deres tallerkener, og er godt tilfreds. Men man skal være opmærksom på, man nemt komme til at folde den sammen , når man holder på den.

Jeg har også tallerkener fra dem. Men dette er/var kokekar - altså for bruk på gassbrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kjell det var jeg med på :) Det var bare for at fortælle at man skal passe på de ikke pludselig klapper sammen. Kan se at andre har haft udemærket succes med dem en gasbrenner, så længe man ikke har en bred flamme der kan nå silikonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og @whistler har brukt hver vår X-pot 2.8 liter på flere turer. Stort sett vil jeg si at 2.8 litern fungerer veldig bra til å varme større menger vann - vi har mest brukt dem til å smelte snø i denne vinteren. Det at den kan klappe sammen ved bruk har jeg ikke sett som noe problem. De blir raskt kjølige etter oppvarming og det er veldig greit i telt på vinterstid. Det mest negative med den store x-poten er at det er et lite helvete og helle fra den over i flasker o.l uten å søle mye da det ikke er noen skikkelig helletut på den.

Jeg har også brukt den litt mindre "kaffekjelen" de har, denne fungerer svært bra og har fin helletut.

Som nevnt så er den store fordelen med disse at de blir svært kompakte når de foldes sammen, dette veier mye opp for at de kan være litt mere knotete i bruk en faste kjeler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.