Gå til innhold
  • Bli medlem

Stavanger-Kristiansand


Fjellkklatrer123

Anbefalte innlegg

Annonse

Nordsjøvegen kan virkelig anbefales, men mitt veldig sterke råd er å gjøre det med sykkel for så heller å ta noen turer langs veien. Jeg er veldig kjent i Sokndalsområdet og der finnes det veldig mange fine gåturer langs/nært opp til Nordsjøvegen. Jeg tror du ville fått mye mer ut av det med en sykkel og da friheten til å bruke mer tid på flotte toppturer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordsjøvegen går ut og inn fjordene, og jeg vil tippe du må beregne mye mer enn de to ukene om du skal ta den..

På en del strekninger kan man gå ved siden av jernbanen, men det er slett ikke å anbefale. Plutselig går jernbanen i tunnel, og du står der uten noen alternativ veg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2013 gikk jeg landeveien fra min kommune Songdalen (nabokommune til Kristiansand), via riksvei 42 til Tonstad, videre riksvei 468 (Sirdal) til Øvre Sirdal, videre ned Hunnedalen og til Ålgård. Hjemover gikk også til fots, men da kysten via Egersund og Flekkefjord. Litt på gamle E18 til Feda og Kvinesdal. Derfra riksvei tilbake til Songdalen.

Til å frakte utstyret brukte jeg hundevogna til Nordic Cab, men med drag til meg selv. En veldig trivelig tur som vi bruke god tid på. :)

Her har vi stoppet for kvelden bakom tunellene i Dirdal:

036b.jpg

Endret av Hege P.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, når man reiser langs veien må man ta til takke med de overnattingsmulighetene som byr seg. For eksempel en flott plass ved Valevann øverst i Sirdal:

022b.jpg


..eller i kanten av en litt bortgjemt sykkelsti:

001b.jpg

Eller oppi no'n trær. ;)

006b.jpg

 

Endret av Hege P.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fjellkklatrer123 skrev:

Heisann!

Det er vel iallfall overkommelig på to uker?

Jeg reiste med to hunder, og måtte ta hensyn til asfalt, varmt vær m.m.. Brukte 16 dager til Ålgård fra mitt hjem øverst i Songdalen. Vi lå også over et par dager, for at hundene skulle få hygge seg med litt lek og avslapning. Vi tro at du greit går turen på 14 dager dersom du ikke reiser med hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.