Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose og liggeunderlag til 1/2 åring


Anbefalte innlegg

Hei

Har ei lita tulle på vel to måneder som vi gjerne skulle hatt med på telttur i sommer. Noen som har forslag til sovepose og liggeunderlag? Er på jakt etter noe som passer i høyfjellet på sommeren. Finnes det poser med løsninger som hindrer at barnet glir nedi posen på natta?

Håper noen har lure tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte en billig sak på gmax , "Vill" heter merket tror jeg. Jeg knøyt bare en tau rundt nederste del slik at han ikke skulle skli nedi :)

 

nå er denne byttet ut i en helsport alta junior flex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En juniorpose skal i utgangspunktet fungerer greit. Til mine små har jeg brukt Viktor sitt triks med å knyte rundt posen for å avgrense lengden på den med stroppen til et underlag eller lignende. 

Jeg har hatt et lite, men veldig fluffy saueskinn som har vært brukt i pulk som også egner seg som ekstra underlag på sommeren. 

Ellers så kjenner de fleste barna sine best og vil derfor best ha en føling med hvor varmt ting er osv. Viktig å følge mye med ved å kjenne på temp i nakken osv for å få en indikasjon på barnets temperatur. Som med oss voksne så er det ganske individuelt hvor varme man er når man sover... Jeg har noen kompiser som ikke får sove uten at halve nederste del av soveposeglidelåsen er åpen, mens andre igjen helst skulle hatt to poser utenpå hverandre....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spedbarn er det vel liten vits å begynne å kikke etter egen sovepose til. Dere har sikkert en god vognpose i ull som kan gjøre nytten?

Et sauseskinn og et ullteppe i tillegg til et vanlig skumunderlag bør funke greit som underlag. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.