Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda slutten av juli


fjellulven

Anbefalte innlegg

Ohoy fellow hikers! :roll:

Planlegger en tur på hardangervidda nå i sommer.

Turen går: Rjukan-Helberghytta-Kalhovd-Stordalsbu-Mogen-Lågaros-Mårbu-Kalhovd-Helberhytta-Rjukan igjen,

og vi har beregnet 9 hele dager på dette(1 dag mellom hyttene).Vi prøvde på denne turen i fjor også,men møtte for mye snø mot kalhovd, dette var førsten av juni...

Spørsmålet mitt er, for de som har ferdes her før, Er dette greie dagsetapper? Vi håper på å få fisket opp noen små måltider på veien også :roll: ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg sitter også og venter på at snøen skal smelte på Hardangervidda. Planen er å gå fra Rjukan til Finse, med telt. Når man bruker telt har man en større valgmulighet når det gjelder lengden av hver dagsetappe;) Jeg kommer til satse på at mesteparten av snøen er borte i slutten av juni. (noen som har erfaring men når snøen normalt forsvinner?)

Hvis du tar en titt på turistforeningen.no så finner du mye informasjon om lengden mellom hyttene og hvor lang tid det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Jeg har gått alle de etappene du nevner bortsett fra Rjukan - Hellberghytta. Mogen - Kalhovd gikk jeg en vinter (før Stordalsbu ble bygget) og det gikk greit på en dag. Du bør derfor ikke bekymre deg for dagsetappene. Se på DNTs turforslag www.turistforeningen.no God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!! :!:

Har med telt vi også. så nettene blir nok i telt, så det er ikke så veldig nøye om vi kommer frem til hyttene :roll:

Men regner med at de etappene blir greie dagsetapper.. Den lengst er 7 timer ifølge DNT, mellom Mårbu og Lågaros..

Når vi var oppe 1.juni i fjor,møtte vi snø i flekker halveis til Kalhovd, som var ufattelig slitsomt å gå i, så trur man iallefall bør vente til slutten av juni med turen :lol: Noen som har fisket på denne strekningen og kan anbefale noen vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.