Gå til innhold
  • Bli medlem

Seriøst alt for mange valg...


hower

Anbefalte innlegg

Heisann... jeg er på utkikk etter utstyr til årets turer, og spesielt da på klær. Jeg har sett på Norrøna Recon dressen som ett alternativ, men litt usikker på om den blir for "militær". Noen andre gode forslag til tilsvarende solide og gode plagg? Jeg tenker at prisen ikke har så mye å si så lenge jeg blir fornøyd. Gode priser, eller mye for pengene er derimot aldri feil, så rop ut dersom noen veit om noen gode butikker med solid utvalg og fine priser. Har kikka en del på fjellsport.no og da spesielt på merket arcteryx. Noen som har prøvd dette? Ellers også sett på 71 grader nord klærne til Bergans som en mulighet, så om noen har erfaring med dette så rop ut :)

Mye å ta tak i, men setter pris på tilbakemeldinger :) 

 

Håvard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Uten at jeg skal gi deg noen konkrete anbefalinger på klær - så kan det være en fordel å spesifisere bruksområde og hva du konkret er på jakt etter i de klærne du ser etter. Da er det lettere for forumet å komme med tilbakemelding til deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, hower skrev:

Heisann... jeg er på utkikk etter utstyr til årets turer, og spesielt da på klær. Jeg har sett på Norrøna Recon dressen som ett alternativ, men litt usikker på om den blir for "militær".

Denne dressen kjøpte jeg for et par år siden av to grunner. Jeg skulle kunne bruke den hele året, og den skulle spesielt være anvendelig på jakt.
Dessverre må jeg nesten si at den ikke holder mål til den prisen. Innerstoffet i jakka slites fort/blir ødelagt, spesielt når det ligger press og bevegelse på utsatte punkter. Eksempelvis hoftebelte på sekk/pulk. Dessuten nupper den etter kort tid. Dressen burde vært bedre etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Norrøna sin Finnskogen dress i gore-tex, denne er jeg forsåvidt fornøyd med. Jakka er ikke god å bære tung sekk med siden den har mange lommer, men er fin til alt mulig annet. Buksa kan derimot brukes til alt mulig. Dette kan nok være ett alternativ til Recon dressen.

Hvis du forteller om behovet ditt så vil det være enklere å anbefale noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å dra på Norwegian Outlet på vestby. Der finner du noen ganger veldig bra tilbud på de merkene du nevner. Jeg kjøpte meg Bergans Grotli dress for full pris på nett, uka etter fant dama samme dress på Vestby til 1/3 av prisen.. Sett Pasvik jakke der til rundt 900 kr feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Norrøna Dovre dressen og er meget fornøyd med den.

Ser at de har fjernet klaffen med knapper som går over glidelåsen og nå kun har glidelås på jakka på den nyeste modellen. Den nyeste ville jeg IKKE kjøpt da av to enkle grunner:

1. Gore-tex jakker puster elendig og ofte er det derfor ønskelig å lukke den kun med knappene for å få bedre lufting.

2. Hva i f...... skal man gjøre den dagen man står langt inne på fjellet og glidelåsen akkurat har gått gaiken?! Da er det gjerne kuling og piskende regn eller snøfokk samtidig.... Da trenger man ei brukbar back-up løsning og den har de altså tatt bort på årets model! Direkte talentløst av Norrøna!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behov ja :) vel, tanken er å kjøpe noen plagg som gjør at jeg føler meg trygg på fjellet, sommer som vinter. Jeg skal til tider bære tung sekk, samtidig som jeg av og til kun skal på topptur med lett sekk. Jeg vil vandre til fots og gå med fjellski, jeg vil også kanskje jakte litt ;) da alt fra skogsfugl i finnskogen til rypejakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører utelukkende fjellreven sine g1000 plagg for fjell og fiske. De tåler det aller meste, bortsett fra mye regn. Da må jeg ty til noe skikkelig regntøy (i mitt tilfelle solid regnhyre). 

 

Slamrer fluene litt for ofte i ryggen til at jeg gidder goretex eller lignende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening: Temperaturen i norge varierer med mer enn 50 grader (Enda mer, egentlig) fra det varmeste til det kaldeste i løpet av et år. I tillegg har vi alt fra "tørke" til full snøføyke.  Å skulle finne bekledning som er egnet hele året til all slags bruk er sjanseløst, spør du meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.