Gå til innhold
  • Bli medlem

Grensemarsjen - Finnmark til Østfold


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

I anledning avslutning av utdanninga mi, så har jeg tenkt å møte arbeidlivet/arbeidsløsheta med et greit tur prosjekt, grensemarsjen, altså hele Norskegrensa. Jeg har planlagt å dele opp i overkommelige etapper på en-tre uker (så jeg har mulighet til å komme meg på et jobbintervju hvis det skulle dukke opp). Start en gang i slutten av juni fra Grense Jakobselv.

Har grei erfaring med å gå med tung sekk fra førstegangstjenesten, men er første gang jeg planlegger tur i mer enn 10 dager, så er litt grønn med tanke på proviant, har tenkt å bære med meg mesteparten, men skal ha med snøre, sluk og dupp til fisking.

Har noen erfaring med å lage egen turproviant? (har 50 ish dryteck rasjoner på lager, men er temmelig lei smakene.)  

Har tenkt å lage frokostblanding/grøt sjøl, lunch i samme duren kanskje.

Så menyen blir noe ala:

Frokost - Frokostblanding/graut

Lunch - frokostblanding/brødmat/dryteck

Middag- dryteck/fisk/tørrkakjøtt

Ellers så blir jeg sikkert til å poste mer spørsmål etter hvert når det nærmer seg start!

Takker for hjelpa!

 

gr.PNG

Ish planlagt rute.

Endret av heppen
oppdatert bildetekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen til forumet.

Er litt usikker på hva du er ute etter, men her er noe....

Ser at du spør om noen har erfaringer med og egen turmat. Du finner flere poster angående det på forumet. 

Samletråd for oppskrifter til hjemmetørket turmat

Mat på tur

Fra Treriksrøysa og sør over  gir boka GRENSESØMMEN  deg god beskrivelse av ruta sørover. Jeg anbefaler deg ikke å følge grensegata, Grensegata er ofte tung og gå,  da den ikke følger terrenget.   

Godt tur. ;-) Nyt livet før arbeidslivet og rutinene tar deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takker for tilbakemeldingen, Litt av planen er å følge grensegata så langt det lar seg gjøre, men vil prøve å unngå det værste killer-bakkene.

Akkurat sånne oppskrifter jeg var ute etter! takker!

Boka har jeg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.