Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til exped synmat 7 Lw?


ViktorS

Anbefalte innlegg

Har nå fått delaminering på mitt andre synmat 7 lw... Kjenner at jeg ikke helt stoler på disse underlagene lengere... 

 

Finnes det noen alternativer til dette underlaget, med samme bredde? Må ha noe bredt å sove på... Gjerne ett jeg kan bruke chair-kitet mitt på, evnt annet som man kan kjøpe chair-kit til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
56 minutter siden, whistler skrev:

Er det Synmat UL eller vanlig Synmat du har fått delaminering på? Spør fordi jeg er nysgjerrig ;-)

Er vanlig Synmat 7 LW.

 

fantastisk god å sove på :) men hjelper lite når den ser ut som dette:

image.jpeg

image.jpeg

Endret av ViktorS
Legge til bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne som største underlag,  Mammut Slidestop Mat CMP Large, Mål 198 cm - 60 cm, R-verdi 3,6. Veldig fornøyd med produkter fra sveitsiske Mammut. Har også Mammut Lahar Mat EMT, denne er mindre, men har lite pakkevolum så jeg bruker denne sammen med weekend sekken min. Helsport Lifjell 45 liter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

40% på Therm-a-rest neo air all season nå!!! dette er et knallkjøp, har selv dette underlaget og er svært fornøyd og med sånne rabatter som er her nå så er det bare å slå til!

https://www.fjellsport.no/therm-a-rest-neoair-all-season-large-1.html

Lurer på om jeg kanskje kan brule chairkittet til exped på denne... Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i huleste har skjedd med liggeunderlagsprisene? 

Ser at thermarest extherm large koster 3699 som fullpris på fjellsport og Oslo sportslager. Jeg kjøpte det for 2år sida og betalte1200kr. Kjøpte det fysisk i butikk på Friluftsland i Ålborg  Mener at det kostet ca 1900-2000kr i Norge da. 

Har nevnte butikker villedet oss med slike "førpriser" tidligere? Er det noen som faktisk har betalt 3700kr for dette liggeunderlaget? 

Endret av Fenriken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjøpt neoair all-season  large for rundt 1150,- hos komplettfritid. Det jeg gjorde var å ordne meg ett gavekort på 500,- ved å bestille vip-nordic kreditt kort. Deretter ventet jeg til liggeunderlaget kom på tilbud. Prisen jeg kjøpte til var rundt 1650,- også ble gavekortet trukket fra det igjen. Vær obs på at det tar litt tid før du får gavekortet, mener å huske at det tok en uke eller noe. Heldigvis har komplettfritid tilbud omtrent hver eneste helg.

Kredittkortet vet jeg ikke hvor er blitt av, men dette koster meg ingenting.

Endret av Twistar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, steingrd said:

Enig, her har det skjedd noe. Ser Exped UL 7 koster 2200 nå, mener jeg betalte 1200 da jeg kjøpte mitt!

Den norske krona har jo stupt.... Det er nok en av grunnene i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Twistar said:

Den norske krona har jo stupt.... Det er nok en av grunnene i alle fall.

Jepp, mange nettbutikker har justert i henhold til svak norsk kronekurs og endel varegrupper skjøt i været. Gjelder også forbruker elektronikk og annet utstyr. Noen skiftet priser i desember 2015 mens andre ventet til Januar 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har sjekket priser på utstyr jeg har og som ikke trenger fornyelse. Men en nær dobling av prisen på 2 år er jo ekstremt. På tross av kronekurs. Ett liggeunderlag bør ikke koste like mye som et telt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig @Fenriken - det er mye penger på 2 år...

Er på utkikk etter et lite og lett liggeunderlag selv. Har en Exped UL7M og en UL7S, men trenger et lett og lite underlag til 5-åringen, gjerne en UL7S til. Pakkvolum må være lavt ettersom det oftest blir jeg som bærer tingene hans... Men med prisene jeg ser nå så blir jeg litt usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er desverre dårlige tider og handle utstyr på, gjelder også å dra på ferie sånn sett :) Det vil nok ta en lengre tid før vi får en sterkere krone så om man må ha noe utstyr må man rett og slett bite i det sure eplet, med litt tolmodighet og detektivarbeid kan man vertfall finne tilbud rundt om fra tid til annen som vertfall døyver smerten litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fenriken skrev:

Ser at thermarest extherm large koster 3699 som fullpris på Fjellsport og Oslo sportslager. Jeg kjøpte det for 2år sida og betalte1200kr. Kjøpte det fysisk i butikk på Friluftsland i Ålborg  Mener at det kostet ca 1900-2000kr i Norge da. 

Da jeg kjøpte mitt extherm large i april 2014 var prisen 2299 hos Outnorth (som ble 1839,20 etter helgerabatt). Dollaren var da på sitt laveste, til rundt 6 kroner  iflg oversikten her Som andre sier har nok valutakursene hatt mye  å si på prisutviklingen, men nå er jo krona i ferd med å styrke seg, og det er jo heller ikke til å komme forbi at om man søker på prisjakt så finner man noen produktene som (FJELL SPORT)fjellsport sier de gir 40% rabatt på til nesten samme pris uten en slik rabatt eller uten like stor rabattprosent!. Eller sagt på en annen måte, den faktiske rabatt man får er ikke så stor som den kan se ut til om man skuer til prosenttall i annonseringen. Da smaker det litt av at man forsøker "å blende kjøperen" med storeprosenttall og ikke helt realistiske før-priser. (Syns ellers - og generelt - at norske butikker er "flink" til å sett opp prisene når valutakursene taler for det, men ikke like kjapp til å sette de ned når det svinger i kundens favør.)

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.