Gå til innhold
-Tine

Bør jeg ta 36 L eller 26 L ryggsekk?

Anbefalte innlegg

2 hours ago, -Tine said:

Hei :)
Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha en ospray sirrus sekk.. Men det er litt vanskelig og bestemme seg for 36 L eller 26 L.
Jeg er ingen erfaren fjellvandrer men har en sekk på 20 L og den synes jeg blir for liten. I første omgang blir det dagsturer på mellom 5-8 timer hvor jeg må ha med mat og drikke samt noe ekstra klær i tilfelle været skulle skifte. 
Holder en 26 L til dette? Eller burde jeg kjøpe en 36 L (må jo ikke stappe den helt full) ? En 36 L vil jeg vel kunne bruke på en helge tur også kanskje? Så da lønner det seg kanskje og kjøpe en litt større så slipper jeg og ha 2.. Hmm... 

Det kommer an på hvor mye volum klærne dine pakker.
Jeg har akkurat kjøpt en 26 liter som jeg mener er stor nok til å ha med for å gå toppturer eller dagsturer om sommeren.

Har ingen erfaring med Osprey 26 eller 36, men vil tro at 36 blir enklere i drift. Den kan kanskje komprimeres til under 36 liter, mens 26'ern vanskelig kan utvides noe særlig. Om du ikke har vært volum- og vektbevisst da du kjøpte andre ting du tenker å ha med i sekken, vil du nok trives bedre med 36 litern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.