Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil noen reagere?


HaLa

Anbefalte innlegg

Ikke all verdens 'big deal', men etter å ha lett etter et par turbukser der alle var enten for lange i bena eller for trange over rumpa prøvde jeg et par Fjällräven Alta som passet perfekt. Disse selges som damebukser, og det er jo liksom ikke riktig at vi menn skal gå med slikt. (Skjønt, jeg synes ikke buksen har utpreget kvinnelig snitt eller design).

Spørsmålet er om man blir sett rart på med slike bukser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, REJOHN skrev:

Jeg ser for meg (gjerne meg selv) komme inn på ei selvbetjent hytte, etter 5-6 timer i heia, med regn og sorpe, skitten til over knærne, våt helt inn til bokseren, svett og grimet så det holder, og utbryter "damebukse?".

Det holder ikke å trykke Liker på den, den der lo jeg HØYT av :D

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å få låra og baken inn i bukser til min lengde, den turbuksa jeg husker passa best var en damebukse fra Bergans. Ingen så noe om de ikke var veldig interessert i buksesortimentet til Bergans da det var fargen  som røpa det. Er flere menn som må inn i damebukser for å få plass til rumper og lår :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan jeg skal se etter om ei bukse er spesielt laget for menn eller kvinner en gang. For Fjellreven sitt vedkommende ville det krevd at jeg satt og finleste kataloger mens jeg studerte buksene rundt meg i detalj tenker jeg. Generelt styrer jeg unna rosa, glitter og blonder og synes jeg redder meg selv greit inn med den tommelfingerregelen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en damemodell av en fjellreven g1000 bukse. Det var 2 farget grå som vanlig. Fant et stativ med slike til halv pris men eneste igjen som passet meg var damemodell,  da tok jeg så klart den. Jeg ee veldig lite opptatt av merker og farger, heller funksjonalitet og kvalitet. Men jeg har alikvel en sperre mot rosa og slike farger da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo mange som føler seg kallet til å kommentere både det ene og det andre. Jeg tror allikevel du vil få mindre reaksjoner enn jeg har fått på overvekt og gåstaver.

"Burde ikke du gått på treningsstudio før å gå i fjellet?"

"Staver er femi"

Kanskje jeg burde satse på noen rosa damebukser :P

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant ikke buksene har blonder eller noe sånt, så er det neppe noen andre enn deg selv som vil vite at den var tiltenkt damer.

Jeg har det motsatte problemet. De buksene som er lange nok, er så vide at det nesten er plass til en til oppi. Kanskje vi skulle lage en stoffpool, hvor avklippet av mine bukser kunne brukes til å sys inn i dine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landsem
14 timer siden, HaLa skrev:

Ikke all verdens 'big deal', men etter å ha lett etter et par turbukser der alle var enten for lange i bena eller for trange over rumpa prøvde jeg et par Fjällräven Alta som passet perfekt. Disse selges som damebukser, og det er jo liksom ikke riktig at vi menn skal gå med slikt. (Skjønt, jeg synes ikke buksen har utpreget kvinnelig snitt eller design).

Spørsmålet er om man blir sett rart på med slike bukser?

Jeg ser alltid med skepsis på menn som går i Alta bukser, hvor har vi kommet hen i denne verden .............:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det vi kan summere opp så langt i tråden, er at man kan møte mange raringer i skauen eller på fjellet?

Selv ler jeg høyt av disse raringer, og rister litt lett på hodet. Spesielt av meg selv når jeg drar på meg Berghaus GTX Packlite damebuksa mi som jeg kjøpte til 200 kr på utsalg 

Jeg har ikke fått bruk for det enda, men jeg kommer til å påstå at W'en i navnet på buksa står for første bokstaven i etternavnet mitt om det skulle bli oppdaget en gang at jeg kler meg i dameklær...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, HaLa said:

Spørsmålet er om man blir sett rart på med slike bukser?


Neppe. Men om man forteller at man lar være å kjøpe de klærne som passer best, fordi en eller annen designer tenkte at den sikkert gjennomsnittmessig passet det ene kjønnet best og derfor merket dem deretter, da vil jeg se rart på folk - det er jo bare dumt. (Men ja, man finner helt sikkert en eller annen som ser rart på de som evt har på seg damebukse - akkurat som det aller meste annet her i verden.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et par bukser i "W"-versjon.
Har sikkert noe med forhold livvidde/benlengde på gjøre .-)

Den beste turbuksa jeg har (en Mammut) er vistnok en W-versjon. Aldri merket noen ulemper med denne.

På camp-villmark messen fant jeg en bergans zip-off bukse på et tilbudsstativ.
Det var en "W" og passet tilsynelatende.
Det jeg har merket i ettertid er at snittet foran ikke gir særlig rom "for noe som ikke er tiltenkt å være der".

Hva andre synes -  har jeg ikke engang tenkt å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jakker/Skjorter er knapping "motsatt vei" på klær for damer og men - bare nysjerrig - gjelder det bukser også??  I så fall er vel det den eneste måten å se det på (om en da ikke studerer merkelappen og finner en W)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner absolutt ikke problemet.

Jo, skjørt kan vel være litt vel pyntete og luftig atti is og fjella. Men ellers, gi nå blaffen i merkelappen og ta på tøyet. Manneklær har en uggen tendens til å være noe romstore i midja, muligens grunnet verdens tendens til raske løsninger på kjøkkenet, og gjerne altfor lange i fotan. Kvinne klea er jo som damer flest, kortere og bredere over hekken, begge en absolutt fordel for fjell-tøy.

Det er ikke noe særlig å ha igjen fem timer av turen med søkkvåte Bergans Breheimen bukseben, nå det kunne vært ungått med den buksa som det tilfeldigvis står WOMAN på inni, som er akkurat passe/ litt korte i bena. Vi bruker jo gamasjer uansett, i allfall her i Trøndelags myrrike tundra.

Jeg bruker akkurat nå den brune utgaven av Breheimen, sitt som et skudd, passe vid over lortfallet uten å stramme, og helt perfekt i lengden. Har nettopp kjøpt en akkurat lik en i sort i tilfelle fav buksa skulle finne på  svikte i sømmer eller at jeg sklir og revner hele greia. Har ødelagt noen fjellreven bukser på den måten.

Kan ellers anbefale Cecilie WOOL jacket Ser ut som en tynn tynn fleece jakke, men er et fantastisk varmt plagg for småkjølige fjellturer. Den grønne. De finns også i rosa og melange gul, de er kanskje en tanke for flashy for de fleste...

Endret av Borga Voffe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen damebukser er litt breiere over baken og litt smalere i livet enn herrebuksene, men nå er vel verken damer eller menn støpt i samme forma så hvis buksa passer, kjøp den. - - - - -  Men forresten, jeg vet ikke om det er helt trygt.

Hvis noen husker den svenske filmen " Att angöra en brygga", så var der en viss seilbåtskipper som endte opp med "dambuksor", og de som har sett filmen vet hvordan det gikk. (For de som ikke har sett filmen så kan jeg si at det endte fatalt med en gjeng sjeletter sittende på en holme.)

Endret av REs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 22.4.2016 at 0:02 PM, Walle said:

....Jeg har ikke fått bruk for det enda, men jeg kommer til å påstå at W'en i navnet på buksa står for første bokstaven i etternavnet mitt om det skulle bli oppdaget en gang at jeg kler meg i dameklær...

Vi har ikke kommentert det, men det har ikke gått upåaktet hen :cheer:   ...... ikke at det er noe galt i det altså :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man skal være litt obs på når det gjelder damejakker er at de noen ganger har glidelåsdrageren på motsatt side av det man er vant til fra unisex eller herremodell, men dette pleier man jo å merke i prøverommet. Litt verre ved netthandel (tollvesenet bruker glidelåsdrager til klassifisering av dameklær i tvilstilfeller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.