Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil noen reagere?


HaLa

Anbefalte innlegg

3 timer siden, 7homas skrev:

Litt verre ved netthandel (tollvesenet bruker glidelåsdrager til klassifisering av dameklær i tvilstilfeller)

Den var ny - hvorfor skulle de gjøre det? Mener også at det er en del jakkemerker som har glidelåsen på "feil" side på begge modellene - Arcteryx?

Til TS - så har jeg ikke erfaring med å finne damemodeller i min klesstørrelse. Det ville i så fall vært et litt uvanlig syn tror jeg,.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å gjøre et 6 ukers tollkurs driiiitkort;
I Norge er det kun toll på klær og mat. Vi har i tillegg en del særavgifter (kjøretøy, tobakk, alkohol ++)

Selv om det ikke er toll i kroner og øre fortolles alle varer som importeres. Stort sett er det null i toll, men det skal legges på mva.

Alt som fortolles blir statistikkført og det er her man skiller på SINNSYKT. MANGE. NIVÅER. bl.a skal alle klær tolles inn på riktige varenummer i tolltariffen.

Om du importerer et parti damejakker og det blir tollkontroll må du kunne bevise at det er en damejakke. Er det ikke åpenbart vil tollvesenet klassifisere den for deg og den kan da bli en unisex eller herrejakke utifra deres bedømning. Jeg tror ikke det fpr konsenkvens for videre salg, men statistisk sentralbyrå kan i sin årsrapport berette at det ble importert x antall damejakker, x antall unisex og x antall herrejakker i et bestemt år.

Disse tallene brukes igjen når man lager statsbudsjett og sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.4.2016 at 21.33, HaLa skrev:

Ikke all verdens 'big deal', men etter å ha lett etter et par turbukser der alle var enten for lange i bena eller for trange over rumpa prøvde jeg et par Fjällräven Alta som passet perfekt. Disse selges som damebukser, og det er jo liksom ikke riktig at vi menn skal gå med slikt. (Skjønt, jeg synes ikke buksen har utpreget kvinnelig snitt eller design).

Spørsmålet er om man blir sett rart på med slike bukser?

Jeg har en shorts fra Hagløfs som jeg faktisk ikke var klar over var W-merket før jeg kikket på vaskelappen. Har nå brukt den i 4 sesonger. Det eneste er at det er litt dårlig plass til det kjønnsspesifikke utstyret til oss menn (ikke at jeg her hentyder noe som helst, altså).

Så derfor, hvis buksa eller shortsen passer, og noen reagerer på dette, gi dem inn så hatten passer og be dem passe sine egne saker. Etter det. kos deg videre på turen din :-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 19.35, martin.m skrev:

Jeg har en shorts fra Hagløfs som jeg faktisk ikke var klar over var W-merket før jeg kikket på vaskelappen. Har nå brukt den i 4 sesonger. Det eneste er at det er litt dårlig plass til det kjønnsspesifikke utstyret til oss menn (ikke at jeg her hentyder noe som helst, altså).

Så derfor, hvis buksa eller shortsen passer, og noen reagerer på dette, gi dem inn så hatten passer og be dem passe sine egne saker. Etter det. kos deg videre på turen din :-)

 

Du veit, du må ikke gi noen inn så hatten passer, menn i dameklær får fram aggressivitet hos noen. Vi må være litt overbærende med disse, men det kan vel ikke være et sjekketriks å gå rundet i dameklær. Ser deg for meg i dameshortsen din når dama oppdager at du er en av disse som går rundt i dameshorts selv om det klemmer på strategiske steder. Er blitt litt bekymret for Forumet i det siste fordi oppslutningen om hvordan grave ned dasspapir og menn i dameklær har tatt stor interesse. Men jeg forstår dere, vi har alle vårt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎27‎.‎05‎.‎2016 at 17.54, Kjell Iver skrev:

Den var ny - hvorfor skulle de gjøre det? Mener også at det er en del jakkemerker som har glidelåsen på "feil" side på begge modellene - Arcteryx?

Til TS - så har jeg ikke erfaring med å finne damemodeller i min klesstørrelse. Det ville i så fall vært et litt uvanlig syn tror jeg,.

 

Jeg har jakker fra både Arcteryx og Patagonia med links/femi glidelås. Tror det må være noe som går på andre sida av dammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom norrøna for å teste ei falketind windstopper bukse. Medium var passe i livet men for smal på beina og kort, prøvde large, da hadde jeg plass til to store knyttneven i livet. Pga denne tråden prøvde jeg for gøy dame modell i large og den satt som et skudd, med riktig lengde. Så skulle jeg kjøpt den dagen så hadde det blitt damemodell selv om det føltes feil hehehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. mai 2016 at 14.31, Gittiamo skrev:

Da blir dere begge to en hen i stedene for en han og hun. Det er lov det og. 

Det er lov det også.....ja for det er vel ikke et buksepoliti i buskene i villmarka :D
Om man er han eller hun eller hen eller det så forbeholder jeg meg retten til å kle meg i hva jeg vil. 
Og det synes jeg ts bør også, og drite i om noen reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine RS skrev:

Det er lov det også.....ja for det er vel ikke et buksepoliti i buskene i villmarka :D
Om man er han eller hun eller hen eller det så forbeholder jeg meg retten til å kle meg i hva jeg vil. 
Og det synes jeg ts bør også, og drite i om noen reagerer.

Fashion police departementet i villmarken? Nope. Heldigvis har de ikke nok ressurser til å dra ut fra Oslo 3. Og funksjonelt er hot! 

Jaktbuksa mi er en herremodell og den er gullegoe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.