Gå til innhold
  • Bli medlem

Mariekjeks?


DryasAnne

Anbefalte innlegg

Annonse

Så mye annet godt du kan gi enn Mariekjeks. Sukker er fyfy. Og hunder har ikke så god smakssans uansett. De blir glade for nesten alt de kan få. 

Men anbefaler ikke tørrfisk på kvelden om hunden sover nære deg om natta :P 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Opp til deg om du gir hunden din, det du kaller for "snaks" på kvelden, eller på andre tider på døgnet. "Snaks" (for hunder) er vel et utrykk fra trekkundmiljøet (Nome miljøet) og skal fungere som et mellommåltd. Og det gies fordi de trenger ekstra energi. Andre hunder har ikke behov for det.

At du gir 1 stk. Mariekjeks, EN sjelden gang er ok, men ikke regelmessig. Som Gittiamo nevner, sukker er gennerelt ikke bra. (Samme med salt!) Finn noe annet uten sukker, hvis du MÅ gi hunden din noe. Ellers klarer den seg sikkert best uten alle typer snaks, som ikke blir gitt samtidig med annet måltid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder elsker hundeforet "Frolic". Til daglig får de bedre for, men som "snacks" er Frolig glimrende. Hjemme har jeg ei skål med Frolic stående på salongbordet, sammen med ei skål med snacks til meg selv. Tar jeg en sjokoladebit får hundene en bit Frolic. Og alle er fornøyd. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det å blande hundeforet med sin egen kveldskos er å dra det for langt Dyr er dyr. Vi mennesker er tross alt på et høyere nivå. 

Men så har jeg et anstrengt forhold til kvinnfolk som handlere, helt fra den tida ei av dem lurte en frossen bit vom oppi sekken min, jeg trodde d var spekeskinke til meg og gleda meg til det. Etter fire timers tur i varmt sommervær, skulle vi nå eta maten vår voffen og jeg Aaargh !

 

Endret av Borga Voffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hundene mine er mine eneste samboere, og for meg er de "familie". Om jeg velger å gi dem en liten godbit når jeg spiser smågodt selv ber jeg ikke andre om lov. Dessuten er det bedre å gi dem noe som er beregnet på hunder, enn å dytte i dem sånt som kan være farlig for dem. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,

Det er jo en fin hund for den likner veldig på min husky tispe! Den ser heller ikke ut som den er oppfostret på potetgull eller marie-kjeks. Er vel mellom laget i Delfiakake?

Mine hunder får en halv tannrense "pinne" om kvelden og syns det er veldig stas. Hvor mye den renser tennene er så en annen sak.

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bekymrer meg mye hvor mye Borga betyr for mitt misserable liv i ensomheita. Hver gang jeg kommer hjem fra en legetime, det er ofte, må jeg ned på kne. Og ta i barnet mitt. Det eneste jeg har. Den eneste vennen jeg har.  Å få seg en tur på fjellet er tankene når vi ligger der i omfavnelsen. Men altfor ofte må mennesket hvile eller gå på ny legetime, Borga må igjen se en lang dag oppi sofaen, alene.

Voffen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å låne henne ut nå og da? Jeg var selv syk når jeg hadde hund. Og jeg hadde flere billøse venner. De fikk låne bilen min mot at de tok med hunden på en real skogstur. 

Som snacks til min så fikk hun en Kong med leverpostei. Det ga henne litt å bryne seg på også. Eller jeg gjemte hundemat i små biter rundt i hele leiligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Borga Voffe skrev:

Det bekymrer meg mye hvor mye Borga betyr for mitt misserable liv i ensomheita. Hver gang jeg kommer hjem fra en legetime, det er ofte, må jeg ned på kne. Og ta i barnet mitt. Det eneste jeg har. Den eneste vennen jeg har.  Å få seg en tur på fjellet er tankene når vi ligger der i omfavnelsen. Men altfor ofte må mennesket hvile eller gå på ny legetime, Borga må igjen se en lang dag oppi sofaen, alene.

 

Det kan være mye godt selskap i en hund. Jeg har to katter og de er helt forskjellige fra hunder. Det sies at det er katten som bor i huset og den ser på eieren sin som en tjener som den eier og har full råderett over. Jeg er overbevist om at hver gang den ser på meg med store "bedende" øyne så vurderer den seriøst om den vil klare å spise meg.

Hunder er helt annerledes. Jeg hadde en gang en påskeferie sammen med en Weimaraner. Den var veldig glad i appelsiner og når vi en og annen gang stoppet på "appelsinhaugen" for å spise den obligatoriske påskeappelsinen så stod hunden og siklet etter en smakebit. Jeg vet ikke om denne hunden likte vin, men den var en hund etter øl, eller kanskje det heter en "ølhund". 

Denne hunden var ikke min, men det skulle ikke mange appelsinbåter til før den satte like stor pris på meg som på eieren. Maken til den hengivenheten som du finner hos en hund tror jeg ikke du finner hos noen andre dyr, og i hvert fall ikke hos mennesker. 

Og angående Mariekjeks. Hvorfor ikke heller prøve Gjendekjeks. den uten sjokolade selvfølgelig? Gjende må vel være den ultimate turkjeksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst til å skjemme bort bikkja di, så skjemmer du bort bikkja di. Vi antropomorfiserer dyrene våre uansett bare ved å ha dem i huset, så om de får lov til å ligge i sofaen, eller får litt snacks innimellom så ødelegges ikke bikkja av det. Så lenge man tenker litt på at hundens mage ikke fungerer likt som vår, og tar hensyn til det sånn i det daglige, så går det helt bra å skjemme den bort litt. Men som med oss mennesker så tror jeg ikke det er sunt hvis den får snacks hver dag :) Tur må den imidlertid ha hver dag, så hvis ikke du klarer det så håper jeg du klarer å finne venner, naboer eller familie som kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen venner. Har aldri skjønt greia med d eller hva nå det der m venn er. Jeg har en slags familie, men de ser e sjelden, vi er ikke på talefot.

Så når jeg er innlagt på institusjon, er voffen i sofaen, lengter etter meg  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.