Gå til innhold
  • Bli medlem

Viking BOA® lukkesystem - hvilken erfaring har dere?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Guttungen på 7 fikk nye Viking Sko nå i vinter. De er egentlig ikke så mye brukt, og til den prisen de har (rundt 1000,-) hadde vi forventet at skoene skulle holde svært lenge - eller aldri bli utslitt før han hadde vokst ut av de.

Beklageligvis røk strammingen på skoen - dette Viking Boa lukkesystemet ganske med en gang. Viking outdoor sendte først et rep-sett til lukkesystemet - men dette var ikke til hjelp her, for det er den biten som er sydd fast i skoen som er ødelagt.

Enestående god kundeservice fra Viking (ikke fra butikken vi handlet i), og vi vil få nye sko når de får inn nye fra høsten, men det sitter langt inne å kaste skoene på grunn av denne snøringen.

Jeg har selv et par med denne snøringen og er spent på hvor lenge det holder.

Det er forøvrig viktig å merke seg at Viking har Livstidgaranti på denne lukkingen - men kan vel bli kostbart om flere har samme erfaring som vi har hatt.

.IMGP3802.JPG

IMGP3803.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, Trond Arvid Hagen skrev:

jeg er på mitt andre par, med dette nå, begge på skoen anaconda, og aldri vært no problemer på lissesystemet her. du har nok væert veldig uheldig.

Jeg har også et par Anaconda som har fungert bra.

Det kan hende at unger er mer hardhendte med slikt når de strammer det til? Det kan ha med motorikk å gjøre også - mhp strammingen. Uansett syns jeg det er synd at om plastikken løsner fra skoen så er det ikke noe man kan gjøre. Det virker så bortkastet å hive gode sko på grunn av snøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke finsiktet slike sko så veldig, men det må da gå an å få fjernet "lissene" for å erstatte dem med vanlige lisser med knyting. Eller er det for trange maljer til en slik operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har tilsvarende lukkesystem på vernesko jeg blant annet brukte daglig og utsatte for det jeg vil kalle hard bruk da jeg jobbet i flyttefirma et par år, sommer som vinter. I etterkant blir de mer brukt til arbeid der vernesko er kjekt, gjerne litt lettere, som småsnekring og hagearbeid osv. Aldri vært noe problem med snøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte et par til dattera vår på 7, og etter ca to uker ble låsen på den ene skoen så hard at hun ikke klarte å løse den ut. Vi tok de med tilbake til XXL, og de byttet innmaten i låsemekanismen (spole og knapp). Etter det har de fungert godt igjen. Låsen er jo genial når den virker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.