Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain Hardwear Hotbed, Flame


Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Turlyst

-2 i T-Comfort som er laveste temp. for kvinner er ikke særlig varmt for vår og høstbruk. Jeg ville valgt en varmere sovepose. Mountain Hardwear er også romslige soveposer, så jeg ville definitivt valgt en kvinnemodell, men prisene vil gå oppover da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :ahappy:

Fortsetter letingen, så hvis noen har noen gode forslag setter jeg stor pris på det! 

Og det er forresten ikke negativt hvis posen er litt romslig, små klaustrofobiske tendenser og er heller ikke den minste jenten.

Endret av Silj3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

temperaturen som en trenger er jo litt avhengig av hvor varmt en selv sover. jeg personlig har bare en pose med t-lim på -2 til vår/høst samt fjellturer på sommer og sensommer.

Hadde jeg vært en frysepinn ville det ikke fungert, men det er nå ganske individuelt. så den posen du linker til først kan fint være varm nok om du ikke fryser veldig lett. I verste fall kan du legge inn en liner til de kaldeste turene, da får du noen få grader ekstra varme fra posen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-2 kan holde. Kommer an på hvor lett du fryser og om du har godt underlag. Selv synes jeg dog at en 3 sesongs pose i Norge bør tåle noen flere minus. 6-7 minus er fint. Vet ikke hva ditt budsjett er. Selv bruker jeg dunposer. De veier mindre og tar mindre plass, synes og de er bedre med tanke på temperatutspenn. Men de koster jo mer så klart. Jeg så det som en investering på noe jeg skal bruke i mange år og da var det greit å kjøpe en god og lett pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg bruker mest en ME Xero 300 som har T-Limit på -2. Enig med @borgen i at en en 3 sesongs pose i Norge bør tåle noen flere minus. 6-7.

Det er bedre å lufte ut overskuddsvarme enn å fryse om natta.

Jeg har en sommerpose og en vår/høstpose. Sist nevnte holder -8. - 11 i følge produsenten selv. Jeg opplever også at en dunpose føles varmere enn en syntetpose med samme oppgitte T-Comfort/T-Limit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.