Gå til innhold
  • Bli medlem

Soulo eller unna


can

Anbefalte innlegg

For ein person i høyfjellet om sommaren kven av desse ville de valgt. Må kunne laga mat inne med multifuel.  S har jo fortelt til matlaging men det er lite, fungerer dette med å ta vekk litt av innerteltet for å få skikkelig plass til å laga mat i soulo? Unna er jo litt lettere men virker som om ein kan få problem med kondens.  Ingen av Dei er jo lettvektstelt men trur likevel at det er noke sånt som er det rette for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter hva jeg kan se så er det ikke så stor forskjell på disse teltene. 

"Unna har ikke fortelt, men derimot godt med plass i innerteltet. Dette er ypperlig for de som liker å lage mat i teltet."

Personlig så liker jeg ikke noen form for fyring inne i teltet. Det skal veldig lite til av varme før teltduken smelter. Unna har også så lite fortelt at du må beregne å ha sekken med deg inn på "soverommet". Dette liker jeg heller ikke.

Selv har jeg et Hilleberg akto og når det gjelder gulvplass og bagasjeplass i forteltet så er ikke Akto og Soulo så veldig forskjellige. Jeg har laget mat i min Akto, men da var åpningen helt åpen. jeg lå halvveis nede i soveposen inne i teltet og primusen stod i åpningen med god avstand til teltduken.

I valget mellom Soulo og Unna så hadde nok jeg valgt Soulo, men det er nok en fordel hvis du kan gå til en butikk hvor de har disse teltene oppslått. Ofte får du deg en ""aha opplevelse" og det blir lettere å velge hvis du får se teltene live.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Tarptent Scarp 1 !

flott telt med 2 innganger og 2 fortelt. Du kan justere størrelsen på innerteltet ved å gjøre forteltene minde. Meeeget værstabilt skal det også være. Spesielt med de ekstra stengene montert. Og det beste, prisen er temmelig brukbar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.