Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til kanotur


Anbefalte innlegg

Vi er en vennegjeng med unger fra 8 - 14 år som har pleid å padle på Fjorda. Nå er det ikke ledig kanoer den helgen vi har sett oss ut.

Vi pleier å legge opp til kort padletur fra kanoutleie til god leirplass. Så heller ta en kanohaik en dag t/r leirplass. Altså¨ikke lang strekning da flere ikke er padlevante.

Har noen tips om gode kanomål ikke lenger enn 2 timers kjøring fra Oslo som kan gi opplevelser alla Fjorda og ikke krav til lang padlelengde for å finne ok leirplasser?

mvh

 

Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aldri padlet på fjorda, men vannsjø er en fin kanoplass. der er det også kanoutleie

http://www.leiekano.no/

http://www.visitoslofjord.no/no/Moss/aktiviteter-og-attraksjoner/aktiviteter/Batturerkano/?TLp=838291&Kanoutleie-fra-Vaskeberget-i-Rygge

 

kornsjø er også en nydelig plass, men tror jeg ikke det er no kanoutleie.

Endret av Trond Arvid Hagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjorda er et flott område. Har bodd i området noen år og vil absolutt anbefale en padletur med familien der. Det store minuset med fjorda er at ALL skog og tømmer er fredet og muligheten for bålbrenning (som i min verden er essensiellt) er veldig redusert. 

Ellers vil jeg anbefale å padle fra femunden til Røros via Fløterenner og Feragen. En artig opplevelse i fantastiske omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønstevann / Damvatn mellom Bolkesjø og Hovin.

Utlegg i sørenden mot Gransherad, overnatting på en av øyene i Sønstevatn. Grei passasje til Ertstjønn / Tjågevatn.

Under to timer å kjøre fra Oslo. Ikke allverdens padletrafikk.

God tur!

EirikW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.