Gå til innhold
  • Bli medlem

Mammut Alpine UL - erfaringer?


Chris B.

Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe meg en lett syntetisk 3-sesongs pose for bruk i fjellet vår, sommer og høst. Fryser lett så vil ha en pose med minimum 0 grader som komfort temp, helst kaldere. 

Har satt en maks vekt på 1,2kg og har nå sett meg ut denne da - Mammut Alpine UL (1100 gram) Noen som har erfaring med denne posen?

Eller har en annen pose og anbefale? Max 3000kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke erfaring med nevnte pose, men har litt erfaring med Mammut Sphere Spring UL.Veier bare drøye 600 gram med pakkpose og gir deg komfort på -1. Pakker svært kompakt! Så om du kan leve med dunpose vil jeg si dette er et godt valg som letter sekker enda mer enn du hadde tenkt ;-)

Koster 3200,- med fjellforumrabatt på Fjellsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, whistler skrev:

Har ikke erfaring med nevnte pose, men har litt erfaring med Mammut Sphere Spring UL.Veier bare drøye 600 gram med pakkpose og gir deg komfort på -1. Pakker svært kompakt! Så om du kan leve med dunpose vil jeg si dette er et godt valg som letter sekker enda mer enn du hadde tenkt ;-)

Koster 3200,- med fjellforumrabatt på Fjellsport.

 

Ja det er en meget god pose, forøvrig 550 gram på vekta mi. Har den fra før, men har ikke lyst å bruke den på tur over flere måneder sammenhengende. Skal ha en syntetisk pose som tåler fukt bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chris B. skrev:

 

Ja det er en meget god pose, forøvrig 550 gram på vekta mi. Har den fra før, men har ikke lyst å bruke den på tur over flere måneder sammenhengende. Skal ha en syntetisk pose som tåler fukt bedre. 

Aha! Det er forståelig. Da har jeg ikke noe mer å komme med dessverre. Har to dunposer og en syntetisk vinterpose. 

Min har jeg forøvrig veid til 673 med kompresjonstrekket. Ganske tungt trekk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt av flere her på Fjellforum så er jo Mountain Hardweare posene i lamina serien gode og som har t-limit ned mot 6-7 minus. Er flere av de på fjellsport og DNTbutikken.no selger også en til god pris (1300). 

Selv har jeg MH lamina Flame som jeg er godt fornøyd med. Den holder hva den lover temperaturmessig syns jeg. Er å få i en enda nyere versjon her til 1600 spenn:

http://www.hektapatur.no/soveposer-1/3-sesongsposer/mountain-hardwear-lamina-z-flame

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, RoyN skrev:

Som nevnt av flere her på Fjellforum så er jo Mountain Hardweare posene i lamina serien gode og som har t-limit ned mot 6-7 minus. Er flere av de på Fjellsport og DNTbutikken.no selger også en til god pris (1300). 

Selv har jeg MH lamina Flame som jeg er godt fornøyd med. Den holder hva den lover temperaturmessig syns jeg. Er å få i en enda nyere versjon her til 1600 spenn:

http://www.hektapatur.no/soveposer-1/3-sesongsposer/mountain-hardwear-lamina-z-flame

 

 

 

 

Den nye lamina z der så interessant ut. 1600 er vel ikke noe å si på heller sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.