Gå til innhold
  • Bli medlem

Tennhjelp - noe for oss?


Tom42

Anbefalte innlegg

Å ligge med hodet mot bakken, blåse på bålet, få røyk i øya og i lungene...done that. Ei bålvifte kan være et alternativ. Har som regel noe i sekken som kan tjente som vifte.

Men altså...til jul fikk jeg denne fiffige saken fra en som vet at jeg har det meste fra før: https://www.lamnia.com/no/p/15984/camping-og-fritid/vargo-ultimate-fire-starter  Et lett teleskopisk rør som du trekker ut for å blåse med. I den ene enden er iskrudd et tennstål, i den andre enden (mot bålet) et lite lokk med hull i som konsentrerer lufta du blåser ut. På utsiden - skrudd fast i ei klemme rundt røret - ei " tennstål skrape" ("striker" på engelsk) . 53 gram totalt i følge varelappen. Kjekt å ha. :) (og sikkert mulig for den nevenyttige å mekke noe med tilsvarende funksjonalitet selv)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... mens jeg undret på om jeg endelig øynet en ekstra unnskyldning for å drasse med meg den lille batteridrevne luftpumpa til liggeunderlaget mitt

TAR_NeoAir_Minipump_open.jpg

Først fyller den underlaget med tørr luft mens jeg setter opp tarpen, og så kan den kanskje nå i tillegg få kvistbrenner'n skikkelig i gang mens jeg finner fram kaffe og mat - gadgets kan være gøy :D  Men - tror vel bålblåserøret utgår min del. Det føles liksom litt feil å forsvare én gadget med at jeg fint kan bruke den sammen med en annen :huh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Espen Ørud said:

Den dagen jeg må ha med noe på tur for blåse i gang bålet med så håper jeg noen hjelper meg å bære gåstolen over bekken... ;-) 

Pokker det glemte jeg å spørre om da jeg takket for gaven. "Du forresten, kan denne festes til en gåstol?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.12.2016 at 11:57 AM, zimwalker said:

...til jul fikk jeg denne fiffige saken fra en som vet at jeg har det meste fra før: https://www.lamnia.com/no/p/15984/camping-og-fritid/vargo-ultimate-fire-starter  Et lett teleskopisk rør som du trekker ut for å blåse med.

Ikke hør på dem! Blåserør er fantastisk effektivt, særlig i kombinasjon med kvistbrennere!
Som alternativ:

On 14.1.2016 at 10:02 AM, pahatlem said:

[...]
Teleskopisk blåserør/bålpuster, 22g: Epiphany Outdoor Gear V3 Pocket Bellows
[...]

Kjempegreier!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, pahatlem said:

Ikke hør på dem! Blåserør er fantastisk effektivt, særlig i kombinasjon med kvistbrennere!

Ja det er nok best bare å blåse i det. Blir bare rør . ...eh...blåserør.

5 hours ago, pahatlem said:

Som alternativ:

Kjempegreier!

Den var fin, og gramjegerene har sikkert alt fått med seg at ditt er lettere en mitt :-)

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.