Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du ALLTID i sekken


ECX Torment

Anbefalte innlegg

Av nysgjerrighet og for å få innspill fra andre vandrere, stiller jeg spørsmålet "hva har du alltid i sekken". Lengde på tur spiller ingen rolle (dag, helg, uke....), er det noe du aldri beveger deg uten?

 

Selv har jeg alltid med kompass (blir ofte flyttet til kropp), kniv, lighter, litt toalettpapir og noen kjeks/sjokolade.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kompass, dopapir, og ekstra nøkkel til bil og hus. I tillegg har jeg ALLTID med lue og vanter pluss bluse og sokker. (Pakket i plastpose inne i en svart boss-sekk.)

At jeg også alltid har med jakke, selv på de fineste sommerdagene, trenger jeg vel ikke å nevne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellreven sin vindsekk (ALLTID med), lommekniv med sag, tennstål, liten tang (mini-multiverktøy), lommelykt og som regel noe varmt å sitte på og en vannflaske av rustfritt stål (eller  vannfilter og en lett plastflaske i varmere vær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er alltid med på tur og så må det til tilpasninger alt etter som terreng og årstid.

  1. HMS-posen min, som består av førstehjelpsutstyr, signaliseringsutstyr og utstyr for å holde varmen. Skal kun åpnes ved krise.
  2. Diverse kniver, en i beltet og et par i sekken/veska.
  3. Bålpose. Litt feitved, stearinlys, bomull, never etc.
  4. Fjellduk. Jerven original.

Stort sett har jeg alltid med meg utstyr som gjør at jeg vil komme meg helskinna gjennom ei natt. Ikke nødvendigvis komfortabelt, men greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid med førstehjelpsutstyr, vindsekk, vanntett lommelykt med ekstra batteri, en liten kniv, fyrstikker med litt opptenning i en vanntett beholder, dopapir og litt paracord (perfekt hvis skolissene ryker). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Innreach-SE
* tennstål
* bommulsdotter innsatt med vaselin, eller noe tilsvarende til opptening
* brenner + kokekar (ymse varianter) + brennstoff v/behov
* førstehjelpspose
* lite reserve kompass + signalfløyte
* lite reparasjonssett + lommekniv
* Fjellduk eller vindsekk eller tarp eller poncho/tarp
* lett hodelykt
* lommetørklepapir + håndrens (type sprit på sprayflaske)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tex jakke og kniv i beltet samt mobil er normalt alltid med.

I sekken, som er med på alle turer som ikke starter hjemme, nøkler til hjem og bil i ekstrasett, drikkeflaske med saft, vindtett flecce og ull hansker.

For lengre turer også hms utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at tråden kan hete; "Hva har du i nødsettet ditt". Men det er en interessant tråd. Jeg synes det er litt for vanskelig å svare eksakt, fordi turene er så varierte. Noen ganger har jeg ikke sekk med en gang. Så svaret mitt må nok bli kamera :-)

 

Endret av opas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

*fyrstikker 2pakker som ligger på ulike steder, en i kjelen og en i plastlomme et annet sted
*tennstål, sånn hvis alt annet feiler så er det greit å ha med
*sportsteip /plaster, har vanligvis alltid hatt med dette, men den ene gangen jeg ikke hadde det, på en relativt kort dagtur så klarte et av småtrollene her å spikke meg rett i armen, det var ikke store greiene men blødningen ga seg ikke helt (sannsynligvis pga bevegelse / bruk av armen) før jeg kom helt hjem igjen, dermed var hele armen, genser, bukse + ymse utstyr, alt fult av blod, helt unødvendig hvis jeg hadde hatt med bittelitt teip
*Nok mat, gambler ikke på at jeg har fiskelykke :P
*nøttepose, stort sett hjemmelaget i ulike farger og fasonger
*lærmannen - wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.