Gå til innhold
  • Bli medlem

kuldegrop med varme i telt?


Bananen

Anbefalte innlegg

har så liten plass i forteltet på 2 manns teltet mitt at hvis jeg lager kuldegrop så må spritbrenneren/multifuel ligge oppi den. liker å ha det comfy når jeg er på tur nu som det er lett å trekke med seg unødvendig mye drivstoff :P

prøvde uten kuldegrop men fikk et kaldt luft lag fra bakken å 10-15 cm opp

blir å lage en eske av noe slag så den ikke smelter snøen rundt seg

er dette noe som funker eller blir kuldegropa lite effektiv? er det fare for lite oksygen osv?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, qwer993 skrev:

Det er vel tvilsomt om en grop i forteltet betyr noe for temperaturen i innertelt? Fotgrop er kanskje et like greit navn. Og man kan ha det ganske komfortabelt uten også.

Primus i kuldegrop ved telt inngangen, (var) vanlig metoden i forsvarets knappetelt om vinteren. Kald luft faller ned gropa, varm luft stiger opp over soveplassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 11.3.2016 at 0.32, zimwalker skrev:

Primus i kuldegrop ved telt inngangen, (var) vanlig metoden i forsvarets knappetelt om vinteren. Kald luft faller ned gropa, varm luft stiger opp over soveplassen.

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.